donderdag 19 december 2013

Het stalleke enzo...

een Jezus op-wijking

of die van Maria of het 'stalleke' of... Het kind moet een naam hebben he.


Dit is ons stalleke, een erfstuk. Zonder beestjes (als ik ooit bijpassende vind koop ik ze direct). Maar met engel én ster.
Enne zonder Jezus. Want ja, die is nog niet geboren hé. Dat is mijn opwijking van vandaag: hoe laat ik ook thuiskom (of het volk buiten heb) op kerstavond wordt hier Jezus geboren.
Moet Maria daar voor afzien? Maar nee, Jezus komt gewoon uit de schuif waar hij in een bewaarpapiertje ligt te wachten. Tussen de naaidoos en de reservebrillen ;)
Op kerstavond gaat hij uit de schuif, uit het papier, recht de stal in. Makkelijk he!?
Ik kijk er al naar uit :)

Iets anders: ik maakte nog wat 'brochekes' voor  de winkel:




En nog wat Geluksvissen:

Altijd die slecht-weer-schaduw he...
En zag nog wat moois aan de hemel, voor de Wolkenclub:



Vroeg al 2 plaatjes aan en hoorde dat selfie het woord van het jaar werd! Olé!

Op 'sloefen'.
Alles dus weeral dik in orde.
En zo moet dat...
Nog even zeggen dat er ook vissen kunnen gevonden worden in Nederland, dankzij Debby!
Fijn hé!

De lengte van je leven kun je niet veranderen,
de diepte wel.
-Dirk Brossé-

Maak er nog een fijne week van, 'een warme week'!
Liefs Els

8 opmerkingen:

  1. Voor jou ook een "warme week"!
    Leuke beeldjes heb je trouwens... zouden schleich dieren er niet bij passen?
    Liefs, Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi stalletje, ik miste Jezus al!
    Leuke sloffen heb je :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een leuke op-wijkende donderdag. Mooi stalletje, mooie selfie gemaakt, een ook een prachtige lucht. En die brochekes zijn leuk geworden. Als ik eens helemaal klaar hier ben kom ik zeker eens in je winkeltje.

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja leuk he die 'selfie's' :)
    Leuk spul voor in je winkeltje ook weer. Siem mocht vandaag babytje Jezus spelen in het kerststukje op school :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier ook een stal zonder Jezus. :-) Ik zou ook nog eens een nieuwe selfie moeten maken want 'k heb weer een ander kapsel. :-) Oh, en bedankt voor je mooie kaart die vandaag in de bus zat. x Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toch een beetje kale stal zonder beesten en zonder Jezuuke. Dat ie maar snel wordt geboren. Heb ik bij jou onlangs geen plastieken boerderijbeesten zien voorbijkomen? Passen die niet in de stal?

    De cadeautjes zijn hier thuis vanavond uitgepakt en de dochter was heel erg tevreden met jouw twee brochkes.
    Aan alle andere bloggers: echt kopen want supermooi afgewerkt en heel lief verpakt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci, bloos!
      En fijn dat ze blij is.
      De beestjes zijn echt super mini en mijn beelden super groot...zal nog wat moeten gaan kringwinkelen ;)

      Verwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!