donderdag 26 november 2015

Ik ben...

Vaarwel Wensenboom

Jawel, morgen nemen we al afscheid van de Wensenboom :(
Omdat ik echt heel graag wou dat mijn Wensenboom een lang leven zou leiden heb ik een mail gestuurd naar de desbetreffende groendienst. Ik heb alles heel duidelijk uitgelegd en een link naar mijn blog toegevoegd, hun antwoord kwam heel snel en was heel 'nee'...
Pff...
Of dat nu goed of slecht is weet ik niet maar ik kreeg ook nog de opdracht alles zelf te verwijderen. Op mij had dit een nog deprimerender effect.
Ik voelde me weer net als toen ik kind was. Om het kind 'eens goed te laten voelen' wat het fout deed mag het zelf zijn/haar fout gaan herstellen. Dat ik mij zo voelde zal wel eerder aan mij liggen dan aan hun mail maar toch...


Ik voelde me klein en stom en naïef én een onnozele 'mooser' die daarenboven nog eens de wet had overtreden ook. Niet happy dus :)
En toen dacht ik aan de woorden van Truus Druyts : wat je achter 'Ik Ben' zet bepaald hoe je je voelt en wat je zelfbeeld is. Om te groeien en jezelf meer graag te zien moet je beginnen met je 'Ik Ben's' te veranderen.
In dit geval van:
Ik ben onnozel
Ik ben naiëf
Ik ben een mooser

Naar:
Ik ben vooruitstrevend, volg niet het geijkte pad
Ik ben een positieve, goed bedoelende soort van hippie
Ik ben een Mooser

Truus heeft me al meerdere malen geholpen, via haar wijze raad in haar radioprogramma op zondagavond. Ik geloof in 'goeroe Truus', noem het een opwijking :)
(Ik noem Truus een goeroe, zo noemt zij zichzelf niet hoor.)
Truus kan van die simpele dingen zeggen die te eenvoudig lijken om te werken maar die verrassend effectief blijken te zijn als je ze toepast.

Wat ik dus deed en daarom denk ik nu: jammer voor Hof Ter Saksen, gemiste kans, ik begin gewoon ergens anders een Wensenboom! Nog geen idee waar maar ik hou jullie op de hoogte...




Bomen genoeg :)

Wijsheid is een kwestie van keuzes maken,
zoals afzien van kleinere genoegens
ten gunste van grotere.
-Rick Hanson, Richard Mendius-

Nog een fijne opwijkende donderdag!
Liefs Els

Ps: Er zijn nog schriftjes!

16 opmerkingen:

  1. You rock girl, oftewel je bent geweldig zoals je bent. Is het niet deze boom, dan een andere!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk eens in je achterzak....je bent een hippie!! Hoe cool is dat wel niet :)
    Keep it up!
    Grtjs, Camilla

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer, Els. Maar je vindt vast een andere boom. En zo niet, dan heb je anderen geïnspireerd om iets dergelijks te beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Precies Els, laat je niet meteen uit het veld slaan. Er zijn andere bomen genoeg!! En jij bent geweldig bezig!! Jammer voor hun, die gemiste kans!! Dikke knuffel X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wijze vrouw ben je. Leer elke keer weer van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, een 'mooser'; Dat woord heb ik sinds mijn kindertijd niet meer gehoord. Maar jij bent een hele positieve mooser hoor! Laat je niet tegenhouden. Bomen genoeg te vinden voor je prachtige initiatief!
    Groetjes, Vlimbouter

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou aan jouw inzet ligt het niet in ieder geval..
    Fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik snap dat je even depri werd van die mail....zou ik ook hebben. Maar gelukkig heb je je snel herpakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jij hebt durf Els, jij kleurt buiten de lijntjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou moe... wat ontzettend stom. (Niet van jou natuurlijk hè). Maar leuke initiatieven worden vaak in de kiem gesmoord. Trek je er niet al te veel van aan en ga gewoon door!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik zie voor me.... Een verhuizende geluksplant, omgedoopt tot wensplant.
    Hij reist rond en overal waar hij komt, brengt hij geluk en verzamelt wensen.
    Het is net een klein Tibetaantje; aan zijn takken wapperen de kleurige blaadjes van honderden mensen in de wind.
    En weet je? Die stomme mail heeft vast heel veel,mensen aan het denken gezet. Want dit is geen standaard verhaal. Dit heeft de grijze mailer vast rondverteld. Zijn verhaal over de 'bomenknuffelaar', maf mens, de hippie, noem maar op. Om hem heen zitten veel grijze soortgenoten. Die praten lekker mee. Maar ergens, al is het er maar één, heeft een grijs mens de oren gespitst. Mondhoeken in een voorzichtige blije krul. En 's avonds loopt hij naar huis met een huppel in zijn pas.
    Zeg nou zelf Els; daar doe je het toch voor? xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Inderdaad jammer voor hen! Op naar een andere mooie wensenboom!
    Veel liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jammer hoor, ze snappen het gewoon niet. Hun pech! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Goed zo! Op zoek naar een nieuwe wensboom.
    Wellicht de gemeente/plantsoenbeheerder o.i.d. een mail sturen: Er is zo'n leuk spontaan positief idee in mij opgeborreld, ik kan het helemaal ten uitvoer brengen met een heel klein beetje hulp van jullie. Hebben jullie een leuke boom over?
    Hier wordt in een stad dichtbij een kerstboom in een wijk gezet waarin je een boodschap kan hangen, dit naar een initiatief naar de Jorisboom, zal linkje even bijvoegen.
    http://www.ad.nl/ad/nl/34821/Rivierenland/article/detail/4195633/2015/11/26/Leerdam-leukt-kerstboom-op-met-plastic-flessen.dhtml
    Ik wens je veel succes met het zoeken naar de perfecte boom.

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!