Posts tonen met het label Marina. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Marina. Alle posts tonen

dinsdag 24 juni 2014

Blogliefs

Dankbaar voor:

Vandaag ben ik al die lieve blogmadammen dankbaar. Madammen die mij steunen, aanmoedigen, helpen, doen lachen en doen huilen én...
In het bijzonder deze 2 lieverds:

Een geweldige Vlindermadam!

Een geweldige Wolkenmadam!

Ik ben ze niet alleen dankbaar voor hun deugddoende post maar ook voor hun fijne aanwezigheid in mijn echt of virtueel leven. Ik krijg (niet enkel tastbaar bedoel ik he) veel van jullie en dat voelt fijn, waarvoor een dikke merci!!!
Veel kussen en knuffels aan jullie beide!!!

Waar je om vraagt, zal je gegeven worden.
Wees open om het te kunnen zien want het
komt misschien niet op manier die jij verwacht.
-Dick Nijssen-

Fijne dinsdag nog!
Liefs Els

zondag 17 november 2013

Rustig maar niet saai.

Gewoon genieten dus!

Ik ben nogal van de 'rust en regelmaat'. Ik heb al genoeg spanning gehad in mijn leven, nu wil ik kiezen voor dingen waarvan ik weet dat ze fijn zijn én goed voor mij.
Dingen die meestal aan 'bomma's' worden gerelateerd, denk ik. Wandelen, haken, beestjes, bakken, tekenen, puzzelen, scrabbelen, lezen,...

Vandaag was een geweldige dag! Wat is er een beter begin van een zondag dan een gezellige wandeling, in deugddoend gezelschap!? Gezelschap waarvan je weet dat het goed zit, geen gedoe gewoon gezellig 'zijn'.
Fijn is dat. Zo komt de natuur en het effect dat die kan hebben nog meer tot zijn recht!
(Je hoeft niet altijd naar Center Parcs te gaan om een Erpereide-effect te hebben.)
Fijn fijn fijn!
Veel moois gezien, in alle kleuren van de herfst, zelfs in eekhoorn-oranje. Veel te weinig foto's genomen, gewoon vergeten...





En dan thuiskomen en nagenieten. Met mijn hart en ziel én mond ;)


Het grootse zit in het kleine!
-Els-

Mijn wijze les voor vandaag :)
Met schade en schande geleerd...Dat is het voordeel van eens 'naar de bodem gaan'. Je leert goed wat er overblijft. Wat telt en wat eigenlijk niet. Wat je wel nog wil en wat niet meer. En je leert dingen herkennen die zijn zoals jij.
Met 'dingen' bedoel ik ook mensen. Mensen die 'het gesnapt' hebben.
Ik ben niet alwetend, ik ben zelfs niet wijs. Maar ik ben wel wijzer dan er voor.
En ik leer nog elke dag.
En zo is het goed.

Fijne zondag,
liefs Els

donderdag 3 oktober 2013

Woehoe het is weer op-wijkende donderdag!

Een kleintje deze keer

Voor wie nog niet helemaal mee is, dit is een op-wijking :) En ja, ik heb er meer dan 1, is al lang gebleken!
Deze keer heeft het iets van doen met vogels...
Jullie weten al lang dat ik dol ben op vogels hè. Vogels in de lucht (bij de wolken!), vogels die komen eten in onze tuin, vogels die fluiten als ik aan het fietsen ben...Maar ook binnenshuis: in beeldjesvorm, op afbeeldingen, op kussens, in mijn planten,...
Ik heb er al gemaakt in strijkkralen, gehaakte, in vilt, op borden, voor de Mollie makes,..
Maar liefst van al teken ik ze:


Ik heb er al 100den getekend, denk ik...Ik heb dus een vogelliefde! Wat is dan mijn op-wijking?!


Ik ben bang van pluimen! Echt waar, onnozel hé...
Marina heeft mij al proberen uitleggen dat losse pluimen niet van dode vogels komen maar wel van vogels in de rui. Laatst las ik zelfs er een artikel over in de Roots. Dus ik weet wel dat het niet griezelig is maar toch...

Ik ben wel dol op getekende pluimen of de pluimen van een engelenvleugel (in tattoo-vorm!) of pluimen op een foto ofzo...Ik wil er alleen niet aankomen.
Een kleine op-wijking maar wel een rare hé.
Dat ben ik, ten voeten uit, een rare ;)

Deelt iemand van jullie deze op-wijking? Of hebben jullie een andere op-wijking die jullie willen delen? Laat maar horen!

Om oud en wijs te worden, moet je eerst jong en onbezonnen zijn geweest.
-?-

Fijne zonnige dag!
(Hiep hiep hiep HOERA Karel!!!!)
Liefs Els







zondag 1 september 2013

Mijn laatste Vakantiegevoel...

want we zijn al september!

Die 2 maanden zijn voorbijgevlogen hé! En ja, het is een beetje jammer dat het alweer september is maar ze beloven deze week nog een echte zomerweek qua weer. Dus we gaan niet klagen, zeker niet na een geweldige middag als vandaag!
Een echte 'vakantiegevoel-middag'! Met goedkeuring van mevrouw Vakantiegevoel herself ;)
Want wat is er nu meer vakantie dan schelpjes rapen aan zee!? En dan hoeft dat niet eens de 'echte' zee te zijn!
De middag was geweldig ontspannend, lekker uitwaaien en een beetje avontuur. Super aangenaam gezelschap, reuze schelpen om te rapen en een wolkenhemel om u tegen te zeggen.
De 'leste zijn de beste' zeggen ze bij ons:













Met dank aan een geweldige fotograaf voor deze mooie foto's, dank aan een lieve gids voor de ganse middag, dank aan een toffe mede-schelpen-raapster én dank aan 2 lieve woefkes!
Een middag met een gouden randje!!!

Nog meer vakantiegevoel:

Als ieder mens een ander mens gelukkig zou maken, dan was de wereld gelukig.
-Wim Kan-

Aan iedereen die het past: een fijne eerste schooldag morgen! En aan de rest gewoon een fijne dag!
Liefs Els

zondag 25 augustus 2013

Mijn 'de zomer loopt ten einde' -vakantiegevoel

Nummerke 8

Wat is er nu fijner dan uren op je rug in het gras liggen en genieten van het moois boven je!?
Als Wolkenclub-madam is dat heel hard genieten. Uren de tijd heb ik momenteel niet maar 5 minuutjes kunnen ook al de moeite zijn:







Van alles wat maar allemaal even mooi! Dank je wel Moeder Natuur.
Zen kan je dus gewoon in je achtertuin opdoen.
En vakantie vieren kan daar ook, staycation :D

Geniet er van!

Meer 'Mijn vakantiegevoel' bij Marina. Bij haar kan je ook zien wie er nog meer meedoet.
Klik maar even rond voor een avondje-vakantiegevoel!


Nog een fijne zondag!

Persoonlijke verandering geschiedt onbewust. Wanneer je het voelt is het al gebeurd.
-Joseph O'connor-

Liefs Els



zondag 18 augustus 2013

Mijn vakantiegevoel numero 7!

Gratis concertjes enzo

In de zomer zijn er geregeld gratis concertjes hier en daar. Ik kan daar echt van genieten. Van muziek 'an sich' sowieso en dat gaat breed hoor. Als het maar met hart en ziel gebracht wordt.
Als het dan ook nog buiten is én het is mooi weer dan kan het vakantiegevoel helemaal niet meer stuk!
Ik ben geen groepsmens (kan niet zo goed tegen drukte enzo) maar dat belet ons niet om buiten te komen hoor. Je hoeft niet vooraan te gaan staan om ook te genieten he!
En dat deden we gisteren volle bak, van JackoBond!



Wat een Madam!
Ik vertelde al eerder dat haar laatste cd hier veel opstaat. Wel, die cd is een geweldige oppepper en vrolijk-maker, je kan er lekker met meezingen en fluiten én vooral lekker op dansen in de keuken ;)
Wat wil een mens nog meer!?

Ze zing niet alleen geweldig op de cd maar ook in 't echt'! En het is een echte babbelkont (tussen de liedjes door), zo een mensen vind ik wel leuk! Toffe, enthousiaste, positieve mensen die ook nog eens goed kunnen fluiten: geweldig!
Het zou zo maar een Blogmadam kunnen zijn ;)

Ja, het was een mooie avond.

Met mooie wolken:






En als ultieme afsluiter een yoghurtijsje!!! Wow, wat een ontdekking! Ja, ik ben wat traag...Ik at dat gisteren voor het eerst en heb er een verslaving bij ;)

Vooral die Maltesers zijn heel gezond hoor ;)
Ik ben daar een 'erge' in. Als wij ergens naar toe gaan denk ik al op voorhand aan de omwegjes die we kunnen maken. Want daar hebben ze lekkere ijsjes en daar garnaalkroketjes en daar.... vanaf gisteren komen daar dus yoghurtijsjes bij!  Maar dat is gezond he ;)



Merci aan Marina voor het initiatief:


Geniet nog van jullie zondagavond!

Fluiten maakt vrolijk!
-Els-

Liefs Els




zondag 11 augustus 2013

Vakantiegevoel nummer 6

Het is zondag dus hier zijn we weer ;)

Met een echte vakantiegevoel: ergens in de vrije natuur, liefst aan het water een dagje doorbrengen.
Er schijnt een zonnetje, het is stil om je heen, je hebt een fijn boek, lekkere hapjes en een feestelijk drankje. En daarbij ook een geweldig uitzicht rondom en boven je!
Ongestoord lezen, zonder huishoudelijke beslommeringen rondom je heen die er steeds weer voor zorgen dat je niet ongeremd kan doorlezen.
Iets als dit:
















Net als vorige week moet ik iets opbiechten: eigenlijk is het verhaal van hierboven weer meer droom/plan dan werkelijkheid. Want ik moest eerst werken en toen was de zon weg én regende het meer dan het over was...Er waren geen hapjes, noch drankjes. Het hele dekentjes-verhaal is dus in scène gezet om toch over een vakantiegevoel te kunnen bloggen.
MAAR: al duurde het misschien maar een kwartiertje, het deed wel deugd!
Het was er echt mooi en rustig. Er kwam zo maar een lieveheersbeestje figureren in onze 'scène', de wolken deden ferm hun best én het bleef efkes droog!
Wat wil een mens nog meer!? Dikke merci aan hierboven!

In de Flow vertelde ik het ook al: wolken (en er over bloggen) zorgen er voor dat ik op baaldagen (in dit geval gewoon een minder ideale dag qua weer enzo) toch mijzelf naar buiten sleep. Ik leg mijn hoofd in mijn nek en geniet. En dan blijkt plots dat door iets 'bewust in scène te zetten' ik volop echt sta te genieten.
Soms moet 'ne mens iets forceren' hé!

Het was fijn! Nem!

Dikke merci aan Marina, die van mijn zondag een fijne dag heeft gemaakt, met dit prachtige initiatief van haar!

Wie zich van harte overgeeft aan een fantasie kan een prachtige realiteit creëren.
-Marinus Knoope-

Fijne zondag lieverds!
Liefs Els

PS: Er zijn al 8 kaarten de bus op, spannend!!!
Hou jullie brievenbus in de gaten :D