Posts tonen met het label chocolade. Alle posts tonen
Posts tonen met het label chocolade. Alle posts tonen

zondag 27 maart 2016

Pasen

Pasen alla Den Druivelaar

 

Pasen is verrijzen
en jezelf bewijzen
dat je verder leeft,
nog de moed vergaren
die je vleugels geeft.

Pasen is ontwaken,
overstuur geraken
door de lentegloed,
nog in iets geloven,
't brandend vuur niet doven
dat verwarmen moet.

Pasen is weer hopen,
't huis van onrust slopen
en erg dankbaar zijn,
nog wat liefde geven,
hunk'ren naar het leven,
vreugde na de pijn...
-Roger Pylser-

Meer gepast kon deze tekst op de scheurkalender vandaag niet zijn.




De klokken kwamen, er vielen toch nog tranen. We smulden echte en eitjes van chocolade.
We gingen wandelen, hand in hand. Samen komen we er wel, elke wolk heeft een gouden rand.

Verdriet wordt tot vrede gesust in mijn hart,
zoals de avond tussen de stille bomen.
-Rabindrath Tagore-

Maak er samen iets moois van vandaag, vrolijk Pasen lieverds!
Dikke kus,
Els

donderdag 3 september 2015

Chocolade met een popje

Kindereikes

Never grow up, it's a trap.
Oh wat ben ik op dat vlak goed bezig ;)

Neem nu kindereikes, ik ben daar dol op! Een opwijking :)
(Ik denk dat iedereen dat wel kent? Indien er iemand zou bestaan die dit genot nog niet kent, kijk even hierboven voor de link én nee, ik word niet gesponsord (jammer genoeg).)
Al van kindsbeen af ben ik er fan van en ik groei daar niet uit. Ik vind het lekker en spannend, ik kan daar zo happy van worden.
Er is maar één nadeel aan: in de zomer zijn er geen :(

Dus je kan je mijn vreugdedansje (midden in de supermarkt) voorstellen toen ik maandag een ei kreeg van Karel. Ik had ze nog niet zien liggen in het rek, wat een verrassing!

Het ei kan ik niet meer laten zien maar wel mijn speelgoedje:


Geweldig vind ik dat, niet enkel een aap maar ook een baby én bijhorende boom ;) Soms zitten er dingen in die je helemaal in elkaar moet steken of uitrollen of... Je begrijpt niet hoe ze dat allemaal in dat ei krijgen.
Moeilijke dingen moet Karel dan in elkaar steken én ik schud er ook altijd eerst mee. Het ei dat het volst klinkt is voor mij, het andere mag hij opeten ;)
Oh man, als ik het hier zo opschrijf begin ik mij bijna te schamen, bijna ;)
Een kinderhand is gauw gevuld zullen we maar zeggen...



De tofste komen (met een beurtrol) in de letterkast. Alle prinsessen wonen in de tuin, in mijn mos-kwekerijkes en de minder mooie kleef ik op geschenkjes.
De echt minder toffe (voor mij) gaan naar de kringwinkel.


Ik ben zo blij met mijn man die mij begrijpt en mij laat doen.
Wees altijd jezelf, als je het niet durft in de buitenwereld begin dan thuis.
En groei, groei, groei. Groei naar jezelf toe want je leeft je droom, niet vergeten.
Dus droom mooi, droom groots, droom klein.
Wat je aandacht geeft groeit en je klein ikje kan niet groot genoeg zijn.

Laten we er samen een lekker kinderlijke dag van maken.
Leven is spelen.

Ik doe alvast mijn best :)

Nog Kinder fans?

Bewerk de grond en plant vervolgens
het zaad van je ware natuur.
-Gobind Singh-

Nog een fijne opwijkende donderdag!
Dikke kus,
Els

zondag 21 december 2014

De warmste zondag

MFL#14

Vandaag, in alle vroegte, brachten we een bezoekje aan de Schorre te Boom. Waar Linde, Vincent, Sam en massa's andere mensen weer het beste van zichzelf gaven. Al die acties en verhalen: hartverwarmend! En ook wel om te huilen soms...





Daarna was het kind in mij reuze gelukkig:


Jaja, ik mocht op de molen! Op een kei hoog paard ;) Spannend en super fijn! En kei volwassen :))

Als afsluiter kwam de chocoholic in mij aan zijn trekken:


Zalige zondag noemen ze dat!

Seffens nog een frisse wandeling en ik ben klaar om de komende, heavy weken te trotseren. Want hoewel ze gezellig en warm zijn, zijn ze ook druk en vermoeiend... Genoeg bos inplannen is de boodschap :)

Wat een tijd houd je over voor jezelf als je niet
bezig bent met wat anderen zeggen, doen of denken.
-Marcus Aurelius-

Maak er iets moois van deze week, liefs Els

zondag 8 december 2013

Eindelijk....

Het is zo ver:






De Sint is geweest! Hij is me dan toch niet vergeten. Moet willen zeggen dat ik een braaf meisje ben ;)
(Echt overal had die gekke Piet snoep verstopt, tot in mijn laarzen toe.)

Ik ben echt een kind op dagen als vandaag, ik geniet daar zo van. Al een geluk heb ik een man die daar helemaal in meegaat :) Merci Karel!

Dat zijn 'dingen die fijn zijn': de kleine gelukjes die je samen deelt.

Pessimisme is kijken naar de werkelijkheid op een te korte termijn.
-Stef Bos-

Fijne zondag allemaal!
Liefs
Els


zondag 17 november 2013

Rustig maar niet saai.

Gewoon genieten dus!

Ik ben nogal van de 'rust en regelmaat'. Ik heb al genoeg spanning gehad in mijn leven, nu wil ik kiezen voor dingen waarvan ik weet dat ze fijn zijn én goed voor mij.
Dingen die meestal aan 'bomma's' worden gerelateerd, denk ik. Wandelen, haken, beestjes, bakken, tekenen, puzzelen, scrabbelen, lezen,...

Vandaag was een geweldige dag! Wat is er een beter begin van een zondag dan een gezellige wandeling, in deugddoend gezelschap!? Gezelschap waarvan je weet dat het goed zit, geen gedoe gewoon gezellig 'zijn'.
Fijn is dat. Zo komt de natuur en het effect dat die kan hebben nog meer tot zijn recht!
(Je hoeft niet altijd naar Center Parcs te gaan om een Erpereide-effect te hebben.)
Fijn fijn fijn!
Veel moois gezien, in alle kleuren van de herfst, zelfs in eekhoorn-oranje. Veel te weinig foto's genomen, gewoon vergeten...





En dan thuiskomen en nagenieten. Met mijn hart en ziel én mond ;)


Het grootse zit in het kleine!
-Els-

Mijn wijze les voor vandaag :)
Met schade en schande geleerd...Dat is het voordeel van eens 'naar de bodem gaan'. Je leert goed wat er overblijft. Wat telt en wat eigenlijk niet. Wat je wel nog wil en wat niet meer. En je leert dingen herkennen die zijn zoals jij.
Met 'dingen' bedoel ik ook mensen. Mensen die 'het gesnapt' hebben.
Ik ben niet alwetend, ik ben zelfs niet wijs. Maar ik ben wel wijzer dan er voor.
En ik leer nog elke dag.
En zo is het goed.

Fijne zondag,
liefs Els

donderdag 7 november 2013

Hier gaan we weer....

Op-wijkende donderdag

En vandaag ga ik het hebben over voeten enzo:

Mijn teennagels moeten ten alle tijde gelakt zijn, zelfs in de winter dus:


Meestal rood maar nu ben ik al een tijdje into dit groen, past bij onze deuren ;)

Mijn kousen hebben ook altijd een prentje:


Meestal Hello Kitty (van de H&M).

En ik heb geen zwarte schoenen:

 
Een selectie uit mijn collectie. Zoals je ziet zijn de groenige vies vanbinnen, uit ervaring geleerd: op een feestje tijdens het dansen mag je je schoenen uitdoen maar kuis eerst je voeten af voor je ze terug aan doet....

Toch weer een op-wijking van mij vrees ik: voeten moeten kleur hebben.
Dat is al zo sinds ik mij kan herinneren, geen idee waarom. Maar er van afwijken kan echt niet hoor :D
Als ik ooit een tattoo neem zal het ook op mijn voet zijn, nog meer kleur ;)

Ivm de Geluksvissen, zij komen zonder mij naar Amsterdam. Enny gaat er uitdelen tijdens de intocht van de enige echte Sint!


Over de Sint gesproken, bij ons kwam hij al een eerste keer langs:


Woehoe!!! Het bruin ventje was voor mij én het heeft al ferm gesmaakt!

“Count your age by friends, not years. Count your life by smiles, not tears.”
-John Lennon-

Fijne donderdag, met hopelijk een op-wijking of twee ;)
Liefs Els



donderdag 19 september 2013

Een chocolade op-wijking

Het is weer donderdag...

Een nieuwe donderdag, een nieuwe op-wijking:


'Ne prinskoek'. Wat is er nu op-wijkend aan een Prince koek? Awel, dat zal ik u vertellen.
Het is niet enkel het feit dat al mijn tienuurtjes kinderkoeken die ook chocolade bevatten moeten zijn (geen dag zonder chocolade!) maar het gaat ook om de manier van opeten.
Eerst moet de bovenkant er voorzichtig afgeknabbeld worden en dan pas kan de onderkant (met tandensporen in de chocolade)  in stukjes worden opgegeten. Dat doe ik al zolang ik mij kan herinneren en ik doe dat ook elke keer zo. Voor mij is dat normaal, ik doe dat onbewust. Het was pas toen Karel (jaren geleden) mij er op attent maakte dat ik besefte dat er ook andere/eenvoudigere manieren zijn om zo een koek te eten :D
'Nen hoek af ' hé, geen twijfel mogelijk :)
En die sterrenkoeken van Prince, ook al zo lekker....

Ik ben ook echt dol op Kinder chocolade!


Genezende reepjes, eikes,... Ik eet die eikes dus niet enkel voor het speelgoedje! Sommigen verklaren mij voor gek, maar ik (als chocolade-lover) ben echt dol op die Kinder chocolade.
Ik biecht het op: ik lust geen pure chocolade. Volgens chocolade-kenners de enige echte chocolade.
Mijn smaak is nogal kinderlijk...:)

En Sinterklaas komt er bijna bijna aan dus dat wil zeggen: bergen chocolade 'mannekes'! Woehoe!!
Enn pepernoten (vorig jaar at ik 3 grote zakken van de Hema leeg)! Waarom hebben wij dat niet in België!?
Ennn marsepein!!! De enige echte is van Sleebus. Ik eet enkel die van hen. Van die roze varkentjes enzo dat is geen echte marsepein, dat eet ik niet.
1 uitzondering:


mijn eerste zak is bijna leeg :) En dat lust Karel totaal niet dus die zijn allemaal voor mij!!!
Zalig!

Er komen mooie tijden aan...Ik zal maar veel herfstige boswandelingen gaan maken, voor mijn lijn ;)
Ahja, de 2de reactie op mijn Geluksvis-project is binnen: geweldig fijn!

Er begint hier een flauw zonneke te schijnen...
fijne donderdag nog!

Achter een frustratie schuilt een behoefte.
-Luc Declerq-

Liefs Els

Ps: wat zou het geweldig zijn als die firma's mijn blog lezen en besluiten mij een pakketje op te sturen...Dromen kan geen kwaad he :)






dinsdag 17 september 2013

Dingen die fijn zijn

Klein geluk

Zelfgebakken koekjes laten je huis zoooo lekker ruiken!

Smeltende chocolade op een warme toast...

Ik ben chocolade-verslaafd :D
Jullie ook?

All you need is love.
But a little chocolate now and then doesn't hurt.
-Charles M. Schulz-

Fijne dinsdag!
Liefs Els

zondag 31 maart 2013

Vrolijk Pasen

Chocolade-tijd :)

Ik wens jullie allemaal een super vrolijk, gezellig Paasfeest!
Met bergen chocolade, hopen gezelligheid, uren plezier, tonnen liefde en veel geluk!


De klokken hebben zelfs mijn granny's gebruikt :)

En ze legden ook iets bij Marloes haar huisjes :)
Voor zij die, net als ik, moeten werken op deze feestdagen: jullie mogen een eitje extra eten :)
(goed excuus voor mijzelf hé :D ! )

Doe dat waar je hart een sprongetje van maakt.

Maak er iets moois van,
liefs Els

Ps: goed blijven opletten, af en toe is er een beetje zon en zijn er mooie wolken!
Pps: de klokken bij ons noemen Karel, het is een schatje :)