Posts tonen met het label Nachtegalenpark. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Nachtegalenpark. Alle posts tonen

zondag 22 maart 2015

Zondag lach-dag

Fijn samen zijn

Zondag is de enige dag dat wij samen thuis zijn, voorlopig toch nog.
Dat betekent extra genieten dus. Belangrijke ingrediënten voor een zalige zondag zijn: wandelen, groen, cava of chocomelk, een sopeitje, beestjes, zon, bloggen, scrabble, tetteren, ...

Bijna alles kan ik vandaag al afvinken, de scrabble is voor straks en dan is het lijstje compleet :)
Ok, de zon was soms maar een glimpje maar je moet het willen zien he!
Ik ben een gewoontedier. Ik heb al geleerd dat ik dan ook het beste gedij, met structuur. Een vaste structuur waarin wel lekker gefreestyled kan worden hoor, anders wordt het maar saai.

Graag voeg ik ook lachen aan het lijstje toe. Lachen om kleine of lachen om grote dingen, lachen om niets en toch lachen. Lachen, dat is de laatste tijd iets moeilijker voor mij...En awel, toch heb ik vandaag al veel gelachen :) Is het de lente, het 'zot in mijn kop'? Is het de liefde in mijn hart, de hoop in mijn buik? Ik weet het niet, maar ik laat het lekker stromen...


Vroeger kreeg ik vaak 'het lacht maar ziet niet' naar mijn hoofd. En nu denk ik: natuurlijk, dat is waar.
Ik lach zo vaak terwijl ik 'het' niet zie :) Ik zie nog niet waar ik terecht ga komen maar ondertussen lach ik zo vaak ik kan, om alles, om niets.
Gewoon omdat het fijn is! En omdat het lente is, al voelt het als een koude winter...

Ik lach. En ik glimlach om al het moois om me heen:

Bomen en een streepje blauw...

Gartis Geluksplant van Dingen Die Fijn Zijn!

Bambi beestjes!

Geluksvis, ook een beestje :)

De kerstballen hangen nog in de bomen...

Parkwachter :)

Nog meer beestjes.

2 beestjes op pad :)

En het streepje zon..#Wolkenclub :)
Voor wie op zoek wil gaan naar een Geluksvis of een Geluksplant, alles is te vinden in het Nachtengalenpark te Antwerpen!

je veegt de aarde
uit ons bed,
zoekt mij
onder het laken,
ziet wie ik ben.
voorspelt geluk
baadt mij in rust.
zo heel jij mij
al jaren,
geneest mij
door te zijn

-Bart Moeyaert-

Maak er nog een zalige zondag van,
liefs Els

zondag 1 februari 2015

Zondag zonder zon...

Plannen en daarnaast het leven...

Zondagen vol zon en uren hossen door de bossen onder een blauwe hemel... Het was niet voor vandaag. Maar alla, fijn was het wel.
Tussen de buien door deden we nog eens een toerke door het Nachtegalenpark. En om ons moed in te drinken gingen we eerst langs den Hopper voor een cavake  ;)

Laarzen hadden van pas gekomen...

Kantige kunst van Moeder Natuur.

Witte wolkjes voor de Wolkenclub!

Een Geluksvis bij de eendjes ;)

Hoe zie je bij witte eenden wie de jongen en wie het meisje is?


Kale schoonheid.


Stoere Madam ;)
Voor de liefhebbers: er zijn daar beestjes! Woehoe!
En thuisgekomen wachtte daar het laatste stukje Bananenbrood en speciaal voor Ingrid een warme chocomelk! Het is tenslotte zondag he ;)

Ik deed het een beetje anders maar het recept is uit de Flow Weekly.
Straks zijn er zelfgebakken pannenkoeken want morgen is het Lichtmis.
En daarna een potje scrabble.

Zalig zondagse sleur noemen ze dat :)


sleur met jou
'k heb zo'n zin in sleur met jou
samen wakker worden
ergens heen
lekker eten en weer slapen
hmhm sleur met jou
samen wakker worden
ergens heen
lekker eten en weer slapen

-Claudia de Breij-

Nog een fijne zondag lieverds!
Els

dinsdag 21 januari 2014

Blaadjes of niet

Een moeilijke vraag...

Zien jullie bomen het liefst met of zonder blaadjes, ik ben er nog niet uit...





Onderwaterbomen ;)




Momenteel ben ik voor de bomen zonder blaadjes.
Tot het frisse lentegroen er aan komt...
Ik ga gewoon mee met de seizoenen :) Alles is mooi in zijn eigen tijd, nem!

Er valt aan alles altijd wel iets verkeerds te ontdekken,
maar het is handiger te letten op wat er goed aan is.

-Neale Walsch-
Nog een fijne na-blue monday-dinsdag!
Liefs Els

zondag 19 januari 2014

Een beestige zondag

Omdat het niet altijd wolken moeten zijn ;)

Zondag is de ideale dag om even 'bij te tanken'. Aan het einde van een week, net voor de nieuwe begint wat 'voedsel voor de ziel' opdoen. Ik heb geleerd dat dat mij goed doet, zelfs nodig is. Dus in de mate van het mogelijke gaan we elke zondag even 'buiten'.
Het thema van deze zondag is: beestjes! In allerlei soorten en maten:




Ze hebben er zelfs Geluksvissen ;)










(Met dank aan mijn eigen geweldige fotograaf!)
Allemaal om ter mooist, elk op hun eigen manier. De ene poseert wel al wat beter dan de andere ;)

Genieten he, al dat moois. Heb weer al zin in een of ander natuurprogramma op tv (mijn nieuwe verslaving).
Dieren, wolken, bomen, mossen, zee, ....allemaal voedsel voor mijn ziel.
Ik had boswachter ofzo moeten worden...
Ahja, zelf beestjes kijken? Deze zitten in het Nachtegalenpark (Antwerpen).

Vanavond beginnen we aan een 'beestige puzzel', om een beetje in het thema te blijven ;)

Elk moment en elke gebeurtenis in het leven
van een mens plant iets in zijn ziel.

-Thomas Merton-

Nog een fijne zondag,
Liefs Els

zondag 3 november 2013

Gemis en mooie herinneringen

Allerheiligen, Allerzielen en herinneringen

Mooie herinneringen heb ik aan te vroeg gegane zielen zoals mijn moemoe, de Jakke en mijn pit.
Soms is aan hen denken heel triest maar soms ook mooi. Mooie herinneringen die ik blijf koesteren. En het allermooiste is het als ze in mijn dromen nog eens langs komen.
Het zijn de dagen om aan hen te denken en hen te bezoeken op het kerkhof. Maar wij gingen vorige week al, toen het nog lekker rustig was.
Deze week was voor ons een wandel/bos-week. We zijn wel 2 keer geweest, genieten!

Hof ter Saksen:




Zien jullie ook de oortjes en het oog?

De oudste beuk van het park is niet meer, triest!


Het Nachtegalenpark:

Waar er vissen aan de bomen groeien ;) Geluksvissen

Waar er meisjes met sexy schoen lopen ;)



Waar ook echte bambi's rondlopen!

Waar de zon mooi scheen en de wolken snel voorbij vlogen.


Waar ik zo maar versierd werd ;)
Moed en sterkte voor alle lieverds onder jullie die iets of iemand moeten missen.
Koester jullie mooie herinneringen.


Afscheid nemen bestaat niet
Ik ga wel weg maar verlaat je niet
Lief, je moet me geloven
Al doet het pijn...

Ik wil dat je me los laat
En dat je morgen weer verder gaat
Maar als je eenzaam of bang bent
Zal ik er zijn..

Kom als de wind die je voelt en de regen
Volg wat je doet als het licht van de maan
Zoek me in alles dan kom je me tegen
Fluister mijn naam,
en ik kom eraan

Zie, wat onzichtbaar is
Wat je gelooft is waar
Open je ogen maar
En, dan zal ik bij je zijn
Alles wat jij moet doen
Is mij op m'n woord geloven

Afscheid nemen bestaat niet

Kom als de wind die je voelt en de regen
Volg wat je doet als het licht van de maan
Zoek me in alles dan kom je me tegen
Fluister mijn naam
En ik kom eraan

Kijk in de lucht
Kijk naar de zee
Waar je ook zult lopen ja, ik loop met je mee
Iedere stap en ieder moment
Waar je dan ook bent!

Wat je ook doet
Waar je ook gaat
Wanneer je me nodig hebt
Fluister gewoon mijn naam
En ik kom eraan

Afscheid nemen bestaat niet.
-Marco Borsato-

Maak er nog een warme, liefdevolle zondag van!
Liefs Els

Ps: er is ondertussen al wat verkocht in De winkel van Els, olé! Maar nog niet alles is op dus laat jullie gaan ;)