Posts tonen met het label zon. Alle posts tonen
Posts tonen met het label zon. Alle posts tonen

donderdag 29 oktober 2015

Magie

Magie die ik zie...

...als ik voor 8 uur op mijn fiets stap voor een rondje van een halfuurtje. Mijn dagelijks genot. (Behalve als het echt te donker/nat/koud wordt of als ik al om 6 uur begin te werken.)
Noem het een opwijking, ik heb het nodig.

Met het veranderen van het uur is het vroeger donker, lastig als ik pas om 19 uur stop met werken maaar op mijn tochtjes zie ik terug de zon opkomen en dat blijft magisch!


De zon die goudgeel stralend opkomt boven de Schelde en een gouden glinsterende baan over het water tovert...Die glansrijke gloed vol glitterende rimpelingen  die vervult mij volledig. De zon komt op boven het water, raakt mij via mijn ogen, gaat doorheen mijn ontwakende lichaam tot in de diepste donkere krochten van mijn ziel.
En ik geniet.
Tot tranen toe geroerd.


De herfst kan zo mooi zijn, hartverwarmend door haar schoonheid. Misschien doordat het een periode is van bezinning en verstilling? Het is donkerder buiten en diep in mij...
En door die donkerte geniet ik des te meer van de lichtheid die de gouden gloed van de zon en maan schenkt. Van het licht dat door de bladeren van vurige bomen valt.
Misschien is er nu meer ruimte om te ontvangen?


De wereld zit mooi in elkaar. Ik vertrouw op de kracht van Moeder Natuur.
Laat me voelen wat leven is, laat me voelen wat liefde is.
Vul me tot het randje.

De zon is dikwijls voor mij verduisterd, maar ze is altijd weer voor me doorgebroken. Hoe vaker ze onderging des te lichter en laaiender ging ze weer op.
-Jacob Boehme- 


Maak er nog een fijne opwijkende donderdag van lieverds, geniet!
En tank energie,
liefs Els

zaterdag 27 juni 2015

Familie en van die dingen

Fijn weekend!

Morgen is het familie-dag, dus geen tijd om te bloggen of te scrabbelen ;)
Dus bij deze alvast:
nog een fijn weekend en een geweldige week gewenst!

Zomer, te veel zon voor de camera ;)

Eén van de belangrijkste dingen bij communicatie
is te horen wat niet wordt gezegd.
-Peter Drucke-

Liefs Els

zondag 19 april 2015

Van mos tot bos

Een groene zondag

Hoe fijn, een zonnige zondag again!

Eerst gingen we naar de Inheemse plantenmarkt van Natuurpunt. (Voor wie wil, het is nog tot 18 uur).
Dit jaar proberen we echt bij-vriendelijk te zijn. Dus kochten we al voorjaarsbollen voor de bijtjes en nu dus ook plantjes van hier. Ik hoop dat ze dan ook eens in mijn geweldig hotel gaan wonen, dat hangt er nu al een jaar en heeft nog geen enkel loge gehad...En het is toch echt wel een schoontje zenne.

Daarna gingen we op avontuur in het Mastenbos. Eerlijk gezegd vind ik de wandelingen van Natuurpunt wel fijner, avontuurlijker. Hier was het allemaal nogal via geëffende paden enzo.
Fijn voor de dieren, die dan minder last hebben van de mensen, maar saaier voor de mensen.
Maar het was fijn hoor en wandelen is gezond dus mij hoort ge niet klagen.
En we zagen ook veel moois. En vergaten een foto te nemen van de Geluksvis ;)


Zon!

Waterwolken voor de Wolkenclub!

Hoge bomen.


Veel bunkers uit de eerste Wereldoorlog.

Mos!

Waterbomen.

Deze staat niet in ons boek, iemand een idee?

Mooi initiatief he!

Kunst.

Het gezelschap was aangenaam, happy me dus.
Er scheen iets te veel zon voor een warme choco dus kozen we een koude choco (een Magnum dus) ;)

De moed die het meest wordt bewonderd, is de moed
om dát te doen wat je het meest gelukkig maakt.
-Peter Darbo-

Ik wens jullie nog een zalige zondag en een hele fijne week!
Liefs Els

zondag 8 maart 2015

ZONdag

Het eerste....

Wat een zondag. Een echte ZONdag! Internationale Vrouwendag kan niet mooier zijn he!?
Fijn fijn fijn.

Zon!

Roze bloemen!

Geluksvis!

Liefde!

Het eerste terraske!

Een zalige zondag dus. Geniet er nog van, van al die kleine dingen die het leven mooi maken.
De kleine dingen zijn de grote he, niet vergeten!
De #DingenDieFijnZijn :)

Het leven bestaat niet uit mijlpalen,
maar uit momenten.
-Rose Fitzgerald Kennedy-

Nog een zalige zondag gewenst,
liefs Els


zondag 4 januari 2015

Zon op zondag.

Hoera het is mijn lievelingsdag :)

Ahja, want het is Zalige Zondag! De enige dag van de week dat wij samen thuis zijn, dat wil zeggen: genieten. En meestal ook: bos! En ook meestal: zon!
Echt waar, als je maar 'vroeg' genoeg opstaat op zondag schijnt bijna altijd de zon, fijn he! De naam past bij de dag!

En (zoals ook meestal) deden we nog eens een wandeling van Natuurpunt. Deze keer de rode wandeling in het Heidebos te Moerbeke. Hint: daar is dus een Geluksvis te vinden :)
Elk jaargetijde heeft zijn eigen schoonheid he, dat is het mooie aan het ganse jaar door gaan wandelen. En daarom is het ook fijn om wandelingen eens opnieuw te doen in een ander seizoen.

Jullie zullen wel al gemerkt hebben dat wij nooit echt lange wandelingen doen qua afstand. Wel qua tijd hoor :) Ik sta gewoon nogal vaak stil. Een foto voor mijn blog, een andere voor mijn Instagram (ahja, niet overal hetzelfde) en dan nog foto's voor onszelf (met hoofd :) ) en dan nog wat souvenirs rapen en mosjes aaien en...

Dat is een heldentocht voor mijn Karel, held qua geduld en qua nog veel meer hoor...

Goed, het Heidebos dus:

Botten (laarzen) zijn aan te raden dit seizoen:)

Zon, ik lieg niet he ;)

Lekker door de modder!

De Geluksvis!

Lijkt een beetje zomer zo he...

Mijn vriendjes de Galloways waren er ook!

Zo krijg je toch zin om lid te worden van Natuurpunt he?  :)

Hallo!

Ge ziet, goed bewegwijzerd zijn de wandelingen ook!

Bomen... zen-brengers!
Wat was het weer mooi! En daarna doken we nog eens 'ons' jazz café binnen voor een fris Cavake, het moet niet altijd warme choco zijn he ;)

De ziel is weer gevoed, de longen gezuiverd, het hoofd leeg en het hart gevuld!
2015 is al goed begonnen :)

Nog een fijne zondagavond en een geweldige week gewenst!

Keep your face always toward the sunshine and the shadow will fall behind you.
-Walt Whitman-

Liefs Els

zondag 17 augustus 2014

Natte zondag, again...

Het was weer van dat :)

Eindelijk gedaan met werken en de regen kwam met bakken uit de hemel...
Dat was jammer want de kramen op de rommelmarkt begonnen al in te pakken tegen dat wij toekwamen. Maar we hadden ook geluk, want: ze stonden er nog én ze gaven goede prijsjes.
Dan kom je dus als kinderloze vrouw thuis met dit:



Geweldig he! Ik ben dol op puzzels én beestjes! Wat wil een mens nog meer :) (binnenkort hebben we een groter huis nodig maar alla). Mijn boerderij-droom-visualisatie kan weer wat uitbreiden.

Ik heb dus letterlijk een boerderij-droom-visualisatie he. Op een kastje in de gang boven. Omdat ik heb gelezen dat dromen die je hebt én die je visualiseert, in een of andere vorm, sneller uitkomen. Vandaag zagen we nog een mooie houten pipowagen, Karel dacht dat we die dan ter vervanging van mijn boerderij op het kastje konden zetten. Tot bleek dat die wagen 20 euro moest kosten, nu mag mijn boerderij blijven staan :)

Ik word nooit volwassen denk ik, weet ik eigenlijk wel zeker. En dat vind ik nog fijn ook!
We zullen maar hopen dat mijn familie niet meeleest ;)
Tegen jullie kan ik van die dromen en aankopen vertellen he, BloglandMadammen verstaan dat.
Thanks!

Don't grow up, it's a trap.
-boodschap van mijn aangetrouwd petenkindje Ellen-

Nog een fijne zondag lieverds!
Liefs Els

dinsdag 5 maart 2013

Een wolk en een zonneke...

maar vooral veel zon :)

En waar die zon al niet goed voor is:



ineens zijn ze daar in volle glorie! Genieten!

En wij niet alleen:


Caries en Sieriel zijn ook heel content!

En iedereen is blij en vol energie: gezellig! Op zo een dagen zijn de klanten héél wat vrolijker in de winkel, fijner werken dus.

Ik vond gisteren zelfs de moed om zelf iets uit te vinden, met inspiratie van de post van Nanabee & het haakboek van Marina :


Geniet nog van al het moois!

Lente, zelfs de zon is in de wolken.
-Loesje-

Liefs Els

donderdag 10 januari 2013

De zon!

Woehoe: de zon schijnt!

En de zon die schijnt dat geeft energie! En dat is fijn en doet deugd.
Zo begon deze dag:

Met mijn kniekes op ons buro :)
Ik maakte vega macaroni meet veel groenten, voor een heel leger. Alé, voor de diepvries bedoel ik.

Ik maakte een regenboog, want daar is het wel een dag voor:


Mag Karel strijken :)
Ik ging even een blokje rond op mijn fiets, had het nodig én het mooie weer lonkte zo hard.

Yes, eindelijk nog eens mooie wolken!
Ik ruimde ook al de helft van de kerstversiering op. Deel per deel maakt het wat minder triest. Ben dan ook maar al direct beginnen lente-versieren. Anders is het zo kaal in huis.

Maria mag bijna buiten, ze zal content zijn.
Ik haakte ook nog wat Ingrid -bloemekes, die inderdaad heel makkelijk zijn.

In het midden baby Jezus en Maria, uit de driekoningentaart! (Ik dacht eerst dat Jezus een boon was, foei!)
En ik kreeg een geweldige envelop van Merula:


En dat zat allemaal in die kleine-roze-wolken-envelop! Geweldig he, dat is al een kunst op zich, dat in die envelop krijgen. Zoveel moois in 1 keer, te veel om op te noemen eigenlijk. Het meisje, huisje, egeltje en bloempje staan al in onze letterkast!
Merula: hier is maar 1 woord voor: WOW!
De bloemen en steen en verflabeltjes inspireren me, ik ben dol op de wolken en de poesjes. Ik krijg zin om te stempelen en te kleuren en...
Dikke merci lieverd!




Een mooie dag weeral. En nee, die voelde niet vanzelf zo. Ondanks het zonnige weer kan een dag toch grijs voelen. En dan ga ik in 'therapie' bij mijzelf, kijk wat rond, ga naar buiten, doe wat in huis en deel wat moois met jullie. En dan is de dag plots echt fijn geworden, vanzelf.
FIJN!

Quote van de dag, toegestuurd door mijn ventje (ja, die krijgt het ook al):
Pain is weakness leaving the body
-van een of ander retro fietsenmerk-

Nog een zonnige donderdag
liefs Els