zondag 11 augustus 2013

Vakantiegevoel nummer 6

Het is zondag dus hier zijn we weer ;)

Met een echte vakantiegevoel: ergens in de vrije natuur, liefst aan het water een dagje doorbrengen.
Er schijnt een zonnetje, het is stil om je heen, je hebt een fijn boek, lekkere hapjes en een feestelijk drankje. En daarbij ook een geweldig uitzicht rondom en boven je!
Ongestoord lezen, zonder huishoudelijke beslommeringen rondom je heen die er steeds weer voor zorgen dat je niet ongeremd kan doorlezen.
Iets als dit:
















Net als vorige week moet ik iets opbiechten: eigenlijk is het verhaal van hierboven weer meer droom/plan dan werkelijkheid. Want ik moest eerst werken en toen was de zon weg én regende het meer dan het over was...Er waren geen hapjes, noch drankjes. Het hele dekentjes-verhaal is dus in scène gezet om toch over een vakantiegevoel te kunnen bloggen.
MAAR: al duurde het misschien maar een kwartiertje, het deed wel deugd!
Het was er echt mooi en rustig. Er kwam zo maar een lieveheersbeestje figureren in onze 'scène', de wolken deden ferm hun best én het bleef efkes droog!
Wat wil een mens nog meer!? Dikke merci aan hierboven!

In de Flow vertelde ik het ook al: wolken (en er over bloggen) zorgen er voor dat ik op baaldagen (in dit geval gewoon een minder ideale dag qua weer enzo) toch mijzelf naar buiten sleep. Ik leg mijn hoofd in mijn nek en geniet. En dan blijkt plots dat door iets 'bewust in scène te zetten' ik volop echt sta te genieten.
Soms moet 'ne mens iets forceren' hé!

Het was fijn! Nem!

Dikke merci aan Marina, die van mijn zondag een fijne dag heeft gemaakt, met dit prachtige initiatief van haar!

Wie zich van harte overgeeft aan een fantasie kan een prachtige realiteit creëren.
-Marinus Knoope-

Fijne zondag lieverds!
Liefs Els

PS: Er zijn al 8 kaarten de bus op, spannend!!!
Hou jullie brievenbus in de gaten :D




donderdag 8 augustus 2013

Schatten verzamelen

Afwijkende donderdag ;)

Donderdag is mijn thuis-dag. De ideale dag om het over mijn afwijkingen te hebben blijkbaar.
Maar dankzij jullie lieve reacties weet ik dat ik niet alleen ben, hoezee!
En deze keer is het ook iets van de Flow dus helemaal bon-ton.


Deze uitspraak is zo Els (heel veel uit de Flow trouwens). Ik sleep van overal stenen mee naar huis! Op vakantie krijg ik een limiet opgelegd door Karel, anders zakt onze auto door ;)
En inderdaad, ik voel mij telkens weer rijk als ik een schat kan rapen. Ik neem ze van overal mee. Soms zijn ze mijn enige of dierbaarste souvenier.

Ze krijgen ook allemaal een plaatsje in huis of in de tuin.
Ga maar even mee 'op ronde':

Dit zijn die van Engeland, die hebben nu nog een prominente plaats!

Al wat oudere maar nog steeds favorietjes.

Ik zet die dus overal waar een plaatsje is, deze in een confituurpot.

Zoals je hier kan zien verzamel ik ook schelpen en houtjes en...

Tot zelfs op de slaapkamer toe, tussen mijn verzameling bloemen-broches.

Deze liggen in de tuin, samen met verzamelde lege slakkenhuisjes.

Mos probeer ik ook te verzamelen, ik vind dat mooi tussen stenen.

Rotsplantjes horen bij stenen he!

Nat zij ze allemaal nog mooier, wist je dat?
(Ik hoop dat jullie niet te veel op het onkruid en stof hebben gelet. Ik heb gewoon mijn ronde gedaan en 'getrokken' wat ik zag, geen mooie compositie ofzo. Het gaat ook om de stenen he en die zijn schatten op zich!)

Soms krijg ik even medelijden met Karel, hij is meer van de eenvoud. Ik van het meervoud ;)
In de loop der jaren zijn we wel al veel naar elkaar toegegroeid. Hij richting meer kleur en versiering, ik richting ook grijs zien en inzien dat veel tierlantijntjes het best uitkomen tegen een sobere achtergrond.
Jaja, we leren nog elke dag van elkaar.Wat zijn wij toch een schoon koppel :)
Een huwelijk is elke dag werken, al dansend geven en nemen én vooral veel lachen!

Dikke merci voor al jullie enthousiaste reacties op mijn fan-oproep!
Iedereen die me zijn adres mailt krijgt een kaartje, maar niet allemaal vandaag nog. Even geduld hebben he, het komt er aan.
Ik wist niet dat fans hebben zo veel werk was ;)
Ik wil graag aan iedereen wat tijd besteden en het niet rap rap afhandelen dus...

Geduld is een schone deugd.

Fijne donderdag nog, liefs Els





woensdag 7 augustus 2013

Een echte Els in huis!

Vraagje:

Wie van jullie is zo een grote fan van mij dat zij een 'echte' Els in huis wil?
;)
Ik bedoel dus eigenlijk: wie van jullie wil er een kaartje van mij ontvangen?

Zoiets dus (meer voorbeelden kan je hier zien).
Ik zit nog steeds in de teken-modus. Dat werkt ontspannend en gaat lekker snel: fijn dus!
Vandaar dat ik hier al een berg kaartjes heb liggen en wat kan je beter doen met kaartjes dan ze verzenden!?
Dus wie zin heeft, mail me je adres en dan kan je één dezer een 'echte Els' in de brievenbus verwachten!
Er is wel 1 maar aan verbonden: ik verwacht van jou dan iets terug in mijn brievenbus.
Wat dat iets is bepaal je zelf maar. Ik ben snel tevreden hoor én post-verslaafd ;)
Enne Haakjuffie, als 'echte fan' mag je ook nog eens een aanvraag doen hoor, als je wil!

Laat die aanvragen maar binnenstromen :)

Als je iets wenst hou dan je ogen open,
niemand raakt het doel met gesloten ogen.
-?-

Nog een fijne woensdag,
(zoals Nanabee al zei is het bak-weer, in mijn geval wortelcake!)
liefs Els

zondag 4 augustus 2013

Mijn 5de vakantiegevoel

Wolken, natuurlijk ;)

Voor mij is het ook echt vakantiegevoel als ik veel tijd heb om naar dat moois hierboven te kijken. Ik ben niet voor niets van de Wolkenclub :D
Helemaal af is het dan ook om de zon achter de wolken te zien ondergaan. Want dat wil zeggen dat ik een lekker lange dag heb gehad, vol zomers plezier. Het allerfijnste vind ik het om naar huis te rijden na een dagje uit en dan langzaam aan de zon te zien ondergaan. Genieten!

Eerst blauw-wit:










Daarna kitscherig (maar mooi) pastel:











En nu komt het eerlijke stuk ;)
Deze foto's zijn een samenraapsel van afgelopen week, ze zijn niet afkomstig van één droomdag...
Met veel gesloten winkels en mensen die vooral slaatjes willen eten enzo is het heel druk op mijn werk. Ik werk dan ook gans de maand augustus ook op zaterdag en zondag in de voormiddag. Op warme dagen als vandaag is dat best wel vermoeiend. Met als gevolg dat ik vanmiddag een paar uur in mijn bed heb gelegen, onwel geworden (door de hitte)  op de rommelmarkt voooor ik iets heb kunnen kopen ;) Als dat niet triest is:)

Maar we klagen niet. Ben speciaal uit mijn bed gekomen om te bloggen: verslaafd ;)
En ik heb deze foto's allemaal deze week gemaakt en dat was telkens genieten. Ik droom verder van die lekker lange dag vol zomers plezier ;)

Don't hurry, be happy!
-Happinez-

Mijn vakantiegevoel
Een initiatief van Marina!

Fijne week gewenst!
Liefs Els

vrijdag 2 augustus 2013

Eten en zweten deel 2

Nog warmere dagen ;)

Vorige week liet ik zien wat wij eten op van die hele warme dagen. Ik kreeg ook lekkere tips van jullie, bedankt!
Nu het nog warmer is eten wij weer 'lui-wijven'-eten ;)


(Ik heb het idee van iemand gestolen maar heb geen idee meer van wie, bedankt alsnog!)

Rucola, schijfjes tomaat, perzik, buffelmozzarella, basilicum uit de tuin, balsamico, kikkererwten, olijfolie en zwarte peper. Zalig lekker én fris!

Dat van die perziken heb ik dus 'gestolen'. Het klinkt raar maar is zo lekker erbij, dat ga ik zeker nog doen.
Enne, de mozzarella was echt heel goed, hij komt uit de Carrefour. Deze week zag ik hem daar voor het eerst. In zo van die echte zakjes als in Italië. Een bol in een soort van velletje,  die helemaal in brokken uit elkaar valt en smelt op de tong, mmmmmmmmmmmm!

Ook heel fijn om te lezen dat jullie ook van die schriftjes/verzamel-madammen zijn. Eigenlijk had ik dat kunnen weten. Telkens ik iets vertel op mijn blog dat een beetje raar is (volgens mijn omgeving) blijken jullie dat allemaal of normaal te vinden of ook te doen! Heel fijn!!!
Blogland is geweldig hé, vol gelijkgestemde zielen. Mooi!

You only miss the sun when it starts to snow....
-Passenger-

Hou jullie fris,
liefs Els



donderdag 1 augustus 2013

Inspiratie verzamelen

Schriftjes enzo

Ik ben een verzamelaar, dat zullen jullie wel al doorhebben. Ik verzamel niet alleen dingen maar ook ideetjes, mooie woorden, mooie afbeeldingen, mooie quotes, ...
Veel werk ;)
Soms vraag ik me wel eens af : waar doe ik het voor? Ik heb stapels volgeschreven schriftjes, volgekriebelde agenda's, kalenders, mappen vol artikels,...En geen kinderen om ze later aan over te dragen; maar alla. Ik doe het toch maar, al is het enkel voor mijzelf.
Op onze slaapkamer zijn wij volop aan het klussen, het is er weer voor ;). Voor het klussen moet er opgeruimd worden en dan pas zie je hoevéééél je al verzameld hebt!
Mijn verzameling schriftjes bijvoorbeeld:



Stapels én stapels. En daar begon ik pas in 2006 mee.
(Niet op de omliggende chaos letten!)
In die schriftjes kleef ik alles wat klein genoeg is en mij boeit: verpakkingen, prentjes uit tijdschriften, labels, krantenartikels, snoeppapiertjes,...'Op de wilden boef hoor', niet kei netjes ofzo.
Elk schriftje krijgt ook een tijdschrift-papieren-cover en een bladwijzer.
( Regelmatig liggen er in de HEMA in het koopjesmagazijn pakken schriftjes voor geen geld. Aangezien ze toch een  cover krijgen en volgekleefd worden moeten het geen mooie, dure zijn hé!)

Even meekijken wat er zoal inkleefd?






Breed geïnteresseerd zijn is soms een vloek ;)
Maar toen ik ze zo allemaal samen zag vond ik het wel fijn om te zien,ik ga ijverig blijven verzamelen ;)
Als ik sterf kunnen ze een museum vullen met mijn 'hartsdingen'....

Doen jullie ook zo van die dingen? En zo ja, mag ik weten wat?
En ja, ik weet het, tegenwoordig kan dat allemaal digitaal enzo. Maar ik heb geen Facebook, Smartphone, Twitter, Pinterest...en ik denk dat ik dat best zo hou! Ik heb het nu al druk genoeg met mijn blog en verzamelingen ;)


 Gisterenavond was mooi!

En mijn Ingrid-tasje is eindelijk af! Oef, pfffffffffffff...Het was wat zweten en probleem-oplossen-onderweg maar het is gelukt!!! Mooi?

Toen leek geluk
vanzelf te komen.
Nu is het zoeken naar.
En soms
-het mooiste-
het zomaar vinden bij elkaar.
 -Els-

Geniet nog van deze mooie donderdag!
Liefs Els