dinsdag 11 december 2018

Kaartjes voor kerst

Help ouderen de kerst door

Wie hier regelmatig komt lezen weet dat wij trouwe DWDD-kijkers zijn. Sinds dit seizoen hebben ze een nieuwe rubriek: Yung DWDD. In die rubriek deed Jurre vorige week de oproep om een kaartje te sturen naar een eenzame oudere persoon. Wij vonden dat zoooo lief en hebben direct onze eerste kerstkaart van het jaar gestuurd. Doe jij ook mee? Bedankt!






En nogmaals: Merci Jurre, voor je mooie initiatief! #dankbaredinsdag!

''Eis van iemand nooit meer dan hij of zij je kan geven.''
-Antoine De Saint-Exupéry-

Maak er nog een warme dag van,
liefs Els

Ps: Ik las net Census; bevreemdend mooi!

3 opmerkingen:

  1. Als ik eerlijk ben - en dat ben ik - vind ik het afkoop-gedrag. Eenzame mensen een kaartje sturen is natuurlijk aardig, maar verandert niets en heeft geen werkelijke betekenis. Ik heb een vriendin die steeds eenzamer wordt door voortwoekerende MS. Dat weten, zien, ervaren en met regelmaat iets echt samen doen, dat is betekenis geven aan de ander en aan jezelf. Dus dat...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik snap je reactie Ageeth. Misschien kan dit afkoop-gedrag of het kortstondige effect van een kaartje iets triggeren bij iemand? Misschien stuur je het ene jaar een kaartje en ben je het jaar erop bereid om een eenzame uit te nodigen en het jaar daarop wil je misschien 1x per maand iets doen met een eenzame... De bewustmaking ervan vind ik al een mooi begin. Hopelijk volgen hieruit meer acties zoals jij die er voor een vriendin bent.

      Verwijderen
    2. Ja! Je mag ook je adres op het kaartje zetten en een verdere correspondentie aangaan. Niets doen helpt ook niets hé...

      Verwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!