donderdag 11 juli 2019

Een hart voor dieren

Dieren redden

Vandaag moest ik een extra dagje werken, en het was spannend ;) Samen met een mijnheer (klant, ik werk bij een bakker) heb ik een giga grote mot gered. In plaats van ze dood te meppen zoals de meeste klanten en collega's suggereerden. Ik kreeg het niet over mijn hart omdat ik één: nog nooit zo een grote, dikke mot heb gezien en twee: omdat ik mijn best wil doen om het gigantisch inkrimpende insectenbestand niet meer te doen afnemen.

Ik ben daar geen heilige in. Ik mep muggen dood, vermoord spinnen doordat ik elke keer dat ik ze wil redden ze een poot uittrek en ik trapte al eens per ongeluk een muis dood (nog steeds een trauma). Maar ik doe dus mijn best.
Ik heb ook al 2 vogels uit de klauwen van onze poezen gered (waarvan er trouwens één uit het asiel komt). Maar ze hebben al 1000 muizen gemold en dat vind ik dan weer minder erg.

En ik eet geen vlees maar buiten de deur soms wel vis. Ik ben dus geen heilige maar wil dat wel graag zijn. Noem dat een opwijking ;) Die soms wat te veel neigt naar een afwijking maar alla.


Qua dieren heb ik ook een beetje een verzamel-drift. Dat begint met één giraffe (Sophie) en nu zijn het er ondertussen al 5. Ons huis slibt overal dicht...
Maar ach, best onschuldig denk ik dan.

Zijn jullie ook beestjes-verslaafd? En hoe uit zich dat?

Ik ben trouwens in een goed, spannend boek bezig (een grote uitzondering op mijn ik-lees-geen-thrillers-sinds-de-overval-meer): De favoriete zus.
Wegens om half vier opgestaan kruip ik nu met mijn boek in de zetel; tot het schuldgevoel de kop opsteekt en ik toch één of ander klusje aanvat.
Oh ja: ik ontdekte ook net deze toffe boeken-podcast.


''De natuur heeft geen haast en toch komt alles voor elkaar.''
-Lao Tse-

Lees ze,
Els

3 opmerkingen:

  1. Sophie de Giraffe ken ik warempel! Best leuk om giraffes te verzamelen. Je zou er eigenlijk een speciaal plankje of kastje voor moet hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, gek is dat, het ene insect kun je zomaar doodmeppen en het andere wil je oppakken en buitenzetten. Hier hetzelfde hoor !
    Vroeger verzamelde ik van alles en nog wat, nu niet meer, alhoewel ik bij een museum bezoek wel altijd kijk of ze een magneet hebben met hun naam. Misschien moet ik die maar eens allemaal bij elkaar gaan hangen, dan lijkt het meer op een verzameling. Nu hangen ze op de diverse magneetborden en worden wel echt gebruikt, dat dan weer wel. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!