dinsdag 24 augustus 2021

Zomaar wat dingen

Wat dingen die fijn zijn:

Zomaar wat dingen die fijn zijn op deze #dankbare dinsdag:
 
*We hebben weer baby-meesjes in de tuin. Ik gok op koolmezen maar ze zijn zo pluizig dat ik het nog niet kan zien. Ze wonen hier niet hoor, daarvoor is ons koertje te klein. Maar ze komen hier wel volop eten. Wij voederen het hele jaar door dus... We hebben tegenwoordig veel mussen, koolmezen en wat pimpelmezen!
 
*We zagen Blue Valentine, een film met mijn favoriete Michelle Williams én Ryan Gosling! Wat wil een mens nog meer ;)? Het is een aangrijpend verhaal, heel goed geacteerd (veel geïmproviseerd las ik). Aanrader.
 
*Ik las: Op zoek naar de moederboom. Dat is echt een boek dat iedereen zou moeten lezen. Zo boeiend en hoopgevend. Het moet anders maar het kan ook anders. Wij moeten de bomen redden opdat de bomen ons gaan redden. 
 
*De zolen van mijn sneakers waren bijna verdwenen dus was het tijd voor nieuwe. Ik kocht, net als Karel vorig jaar, Veja's. In de Supergoods winkel te Antwerpen. Super leuke winkel, er werken lieve mensen én ze hebben ook een winkel in Gent én één in Mechelen! Allen daar heen :) Van de schoenen ben ik heel tevreden, ze voelden van dag één aan als sloefkes. Heel belangrijk voor mij! Ik vind het fijn om minder te kopen én als ik dan toch iets koop is het extra fijn als het duurzaam (en vegan) is. 
 
*In onze vakantie bezochten we, zoals afgelopen jaren, het Wilpark van Han. We deden wederom alles te voet (ook de weg van het park terug naar de uitgang) zodat we het zo veilig mogelijk hielden. We waren er bij opening op een maandag en liepen bijna de hele wandeling alleen. Veilig maar ook lekker rustig. En nog een voordeel: we zagen veel meer dieren dan anders! (Het park is vooral op de dieren gericht, minder op de bezoekers. Dus je loopt kans om ze niet (allemaal) te zien.)

*De zon schijnt nog eens vandaag!
 
*Er zat prachtige post uit Zweden, van de lieve Lotte, in mijn brievenbus!

*Donderdag doen we (een weekje later dan gepland) weer van dE LeeSclub, hoera!
 

 
Sometimes good things fall apart so better things can fall together.
-Marilyn Monroe-

Er is dus veel om dankbaar voor te zijn. Fijn!

Maak er nog een mooie #dankbaredinsdag van,
liefs Els
 
Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!   



3 opmerkingen:

  1. Mooi he, Blue Valentine. Michelle Williams is ook een van mijn favoriete actrices...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele fijne dingen :-)
    Veel wandelplezier met je nieuwe schoenen!

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!