dinsdag 16 november 2021

Frida Kahlo

Fridadm

Zaterdag bezochten we de tentoonstelling Viva la Frida in het Drents museum! Eindelijk. We kochten onze kaartjes al in augustus. Ik nam een zaterdag vrij en we gingen op pad. Was het de moeite? Zeer zeker! Echt, ga zeker zelf ook eens een kijkje nemen. Het is de grootste Frida tentoonstelling in Europa ooit. Er zijn foto's, schilderijen, tekeningen, brieven, kleding, schoenen, korsetten, medicijnen, lippenstift en zo veel meer. Ik voelde me echt dicht bij haar. Op mijn Instagram kan je wat foto's zien.
 
Daarna reden we terug naar huis, met een kleine omweg, iets wat Karel graag wou doen. We reden over de Afsluitdijk! Ook al zo indrukwekkend. We stapten uit en wandelden even tot aan het water. Die leegte en rust na de drukte en de vele details van het museum vormden het ideale tegenwicht. 
 
Een dag van 7 uur in de auto. Zwaar, vermoeiend maar zeer de moeite.
Ik ben zo dankbaar voor die mooie dag. 
 
 
Ik kocht een totebag (mijn 35ste ofzo) én het boek van de tentoonstelling. Een prachtig boek. Moest je toch niet in Assen geraken dan kan je het boek ook hier kopen. Dan ben je er ook een beetje bij.
 
Ik las net daarvoor Een grote familie. Dit boek over incest zorgde voor opschudding in Frankrijk en zal ook jou een mokerslag geven. Nu ben ik net begonnen in Magische lessen en dat lijkt ook geweldig te worden! Ik hou van heksen.
 
Donderdag is Karel weer een dagje thuis dus blog ik pas dinsdag opnieuw. 
 
 
The start is what stops most people. -Don Shula-
 
Hou jullie veilig, alle goeds,
Els
 
Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!   

 

5 opmerkingen:

  1. Ondanks de lange autorit toch genoten en dan nog als toegift van Karel, over de Afsluitdijk. Fijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lange rit, Els. Maar hoe fijn dat jullie al geweest zijn. Ik hoop er ook nog heen te gaan, toch maar eens gauw kaarten gaan bestellen. Het boek zag ik in een boekwinkel, het is echt prachtig hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een echte road trip! Wat fijn dat jullie zo'n fijne dag hebben gehad.

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!