dinsdag 28 december 2021

Dankbaar

Met twee.

Wij vierden Kerst met twee, voor het tweede jaar op rij. Uit veiligheidsoverwegingen. Misschien was dat wat overdreven, daarover kunnen meningen verschillen. Maar mijn ptss-angst belemmerde me. 
 
Na een giga drukke week op het werk deed het extra deugd om gewoon met ons tweetjes op ons eigen tempo dingen te doen en te laten. Lekker eten, een beetje dansen, veel lezen, lang slapen, frisse wandelingen en een beetje tv. 
 

 
 
Nog een geweldige kijktip: Normal People is vanavond (eindelijk) op Canvas te zien! 
Een een fijne leestip: Het geluk van de wolf. 
En een belangrijke gezondheidstip: kom niet naar Antwerpen in de kerstvakantie. Antwerpen is overvol. De parkings staan vol, trams zitten overvol en afstand houden is bijna niet mogelijk.
 
For most of history 'Anonymous' was a woman.
-Virginia Woolf-

Tot donderdag, dan ben ik er met een nieuw lijstje!
Liefs Els 


Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci! 
 

 
 

4 opmerkingen:

  1. Helemaal niet overdreven om met 2 kerst te vieren omdat dat goed voor jou voelt. Man en ik bespreken altijd wat voor ons fijn/veilig/goed voelt en dat doen wij ook.
    Normal People heb ik gezien en vond het indrukwekkend. Weet alleen niet meer hoe het eindigt dus misschien ga ik weer van begin af aan kijken. Zelf verheug ik mij op de remake van Sissi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook een voorzichtige. Ik heb kerst gewoon op mijn eentje gevierd (en vond dat echt niet erg). Mijn moeder wil op kerst liever niet op straat komen (met al die zatte mensen) en van mijn vader en stiefmama mochten we echt niet komen omdat hij te veel schrik heeft voor het virus. Zijn bovenbuurjongen heeft corona en hij vindt dat al veel te dichtbij komen. Ik wilde met broer effe in de tuin iets komen doen maar zelfs dat wilde hij niet. Wellicht hielp het ook niet dat mijn broer pas op een feestje van zijn schoonzus was waar de gastvrouw besmet bleek te zijn. Gelukkig had broer er bij aanvang van het feestje op aangedrongen dat iedereen een test deed en hadden ze het op tijd door zodat het feestje alsnog maar opgebroken werd.
    En mijn lief doet niet aan kerst.
    Dus sprak ik met mama gisteren af (zij woont midden in de stad en ik moest daar dus door met mijn fiets: je hebt gelijk: blijf toch allemaal weg uit Antwerpen, het is waanzinnig druk in de stad momenteel!), videochatte ik met papa en broer en heb ik een keer of 5 per dag videocontact met mijn lief.
    OOk fijne kerstdagen dus, maar een beetje rustiger dan normaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gewoon lekker doen waar je je goed bij voelt niks mis mee

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker toch, een kerst zoals jullie zelf willen. Hier was het guur en ongezellig weer.
    Het boek over de wolf heb ik ook. Nu even tijd maken om te gaan lezen.
    Goede jaarwisseling!

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!