donderdag 7 maart 2024

Kleine Els

Soms ben ik...

Soms ben ik bang (vaak), soms ben ik wat depri (ook vaak) en dan helpt het me om een toolkit paraat te hebben. Die toolkit bestaat bij mij voor een stuk uit: 'verzamelen'. Noem het een opwijking.
 
Ik heb verschillende dingen die ik 'verzamel': wolken, Maria's, toiletselfie's, containers achter vrachtwagens,... Ik verzamel ze in mijn hoofd én vaak ook op foto. Zoals de Maria's waar ik het dinsdag over had. 


Echte foto: Maria's spaar ik niet enkel omdat ik ze mooi vind maar ook om lange wandelingen extra spannend te maken: ga ik er eentje vinden of niet?
 
Mentale en soms echte foto: Wolken spaar ik omdat ze er (bijna) altijd zijn en ze dus quasi altijd beschikbaar zijn om me uit mijn (negatieve) hoofd te halen. Ik bewonder ze én verwonder me er over. #wolkenclub
 
Echte: Toiletselfie's maak ik als afleiding voor mijn claustrofobie. Ik vind het best eng om mijzelf op te sluiten in een klein hokje dat ik niet ken. Zeker sinds ik eens opgesloten zat en er niet meer uit raakte zonder (uiteindelijke) hulp van buitenaf.
 
Mentale en soms echte: Containers spaar ik als afleiding op de weg (ik ben dan passagier hé, niet bestuurder) omdat ik het verkeer soms moordend eng vind. 
 
Heb jij trucjes om  je kleine ikje te steunen/af te leiden? Of 'verzamel' jij ook beelden maar dan enkel voor de lol? 
 
Ik heb net de graphic novel Onmogelijke mensen uit: ferme aanrader! Ook heel opwijkend.

So ground yourself in this moment. Breathe in. Feel your soft heart, asking for forgiveness and love. Repeat after me: This part is hard. This part is sad. But what’s hard and sad is also beautiful. I am just a person, doing her best. My job is to enjoy this moment. That is all.
-Ask Polly- 

Wees lief voor jezelf,
Els


Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci! 
 
 



 
 

3 opmerkingen:

  1. Ik ga hier eens over nadenken. Heb ik dat ook? In ieder geval zou ik er ook mee kunnen beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een fantastische methode! Ik kan zo nog niet bedenken waar ik zo'n verzameling bij "nodig" heb. Ik verzamel zo ook al genoeg eigenlijk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ook een soort mentale gereedschapskist die ik kan aanspreken op moeilijke momenten.

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!