donderdag 22 augustus 2024

Vakantie

Schotland.

Onze 'op vakantie' vakantie zit er alweer een tijdje op. Sinds gisteren is Karel ook weer aan het werk. En op 3 september start ik weer.
Tijd om even op adem te komen.

Op reis gaan is voor mij altijd enorm uitdagend door mijn ptss. 
Dit keer gingen we (voor een stuk) naar een ander land. Namelijk: 1 dag Engeland, 5 dagen Schotland en dan weer 1 dag Engeland. Schotland deden we voor het eerst: prachtig! De dagen Engeland waren om de autoreis te spreiden én om mijn favoriete Britse winkels te bezoeken :)

Een ander land, allemaal nieuwe dingen, 7 dagen in de plaats van 5,... 
Daarna hadden we nog een weekje samen waarin ook elke dag wel iets gepland stond. Niets wilds of groots maar wel weer nieuwe prikkels. Ook fijne prikkels zorgen voor overprikkeling, jammer genoeg.

Dus nu ben ik alleen thuis, kan ik op adem komen. Door veel te koken (granola en wokschotels) en te kuisen. En te lezen, dat ook natuurlijk. Blue Sisters is een giga goede aanrader!
Om te kijken raad ik Zomergasten aan! Zeker de afleveringen met Janine en Margriet.


Heb jij een fijne zomer? 

All women speak two languages:/ the language of men/ and the language of silent suffering./ Some women speak a third,/ the language of queens./ They are marvelous/ and they are my friends. -Mohja Kahf-
 
Liefs,
Els
 
 
Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci! 

 
 

 

4 opmerkingen:

  1. Herkenbaar! Ook ik moet rekening houden met mijn lepels. Balans is dan zo moeilijk te vinden en behouden! Ik heb een gevoel van trots als ik je blog lees (en zeker na de ptss blogjes die ik net terug las). Wij komen er wel! Op ons eigen manier. En door dit te delen (zoals ik een poosje terug ook deed op mijn blog) maken we het 'open' en kunnen we er wellicht anderen mee helpen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeh, Schotland, zo mooi! Ik ben er in oktober geweest. 5 dagen is natuurlijk wel te kort ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat lekker thuis zijn en opruimen word ik ook altijd weer rustiger.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk zo’n gevarieerde vakantie. Ik ken Schotland alleen van de prachtige foto’s die mijn broer daar maakte, hij was dol op Schotland.
    Nog een week samen thuis om wat leuks te doen is ook weer fijn en jij dan nog een week alleen thuis om vanalles te doen, dat is ook heerlijk.
    Fijn weekend nog, geniet nog even, voordat je weer aan de slag moet.

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!