donderdag 18 april 2019

Roze boeken, rood bloeden en delen

Laten we zeggen waar het op staat

Soms komen er wat dingen samen:
De nieuwsbrief van RoSa over menstruatie-armoede.
Het boek: Feministen dragen geen roze.
De petitie voor een gratis menstruatiecup voor iedere vrouw (tekenen aub).
Ik die momenteel mijn (pilvrije) regels heb.

En dan voel ik een vuur branden, noem het een opwijking.
Dan vind ik het zo jammer dat wij ons nog altijd moeten schamen voor iets dat zo natuurlijk is.
Dan vind ik het 'om de haren uit mijn hoofd te rukken'-onnozel dat tampons en maandverband en dergelijke nog steeds zo duur zijn (en er zo veel belasting op betaald moet worden). 
Dan moet ik huilen als ik denk aan de meisjes die niet naar school gaan als ze menstrueren, aan vrouwen die op straat leven en zich moeten behelpen met toiletpapier uit de bibliotheek,...

Daarom dit bericht van mij aan jou: lees dat boek, teken die petitie, deel je maandverband,...
Heb jij nog ideetjes? Alle kleine beetjes helpen.
(Ik heb nog maandverband staan van de tijd dat ik nog geen wasbaar maandverband droeg, dat ga ik aan de daklozenorganisatie geven die op mijn werk de overschot van brood komt ophalen.)

Laten we er samen een roze-rode golf van maken!


En laten we ons niet schamen maar trots zijn op ons bloed!

''Of iets verspilde tijd is geweest, hangt af van wat je doet met de ervaring.''
-Auguste Rodin-

Liefs Els

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!