donderdag 7 mei 2020

4

Meer vrijheid, meer verantwoordelijkheid.

Op mijn werk komen er meer en meer maatregelen en we doen allemaal ons uiterste best om op een klantvriendelijke, veilige manier te werken. Dat loont want na bijna twee maanden is er nog steeds niemand van ons ziek.
Karel werkt al maanden helemaal alleen in de Antwerpse afdeling van zijn werk. De rest van de collega's zit op veilige afstand in Brugge.

Wat ik nooit had gedacht blijkt wel zo te zijn: minder mogen deed pijn maar ging vlot. Meer en meer vrijheid krijgen is fijn én eng. Ik ben blij dat de winkels open gaan en dat we 4 mensen mogen kiezen die we vanaf nu mogen bezoeken. Maar ik vraag me wel af hoe vrij iedereen de regels gaat interpreteren... Mede daarom kiezen Karel en ik geen 4 mensen. Wij blijven nog even langer in onze bubbel. Mijn broer en Karels broer en zus hebben kinderen dus die gunnen we de grootouders. En eigenlijk ben ik rotverwend aangezien ik de beste quarantainevriend heb die ik me kan wensen.

Ik kies dus voor 1 in plaats van voor 4. Terwijl 4 mijn lievelingsgetal is.


In bed kies ik dan weer voor 4+1 :) zoals je hierboven kan zien. Karel mocht zichzelf wassen, die hoefde niet in de wasmachine hoor ;)

Ik verlang ook al zo lang naar de heropening van ons zwembad. Benieuwd hoe ik er over ga denken als het ooit zo ver is.
Het niet giga hard in de hernieuwde vrijheid springen heeft een beetje te maken met angst maar ook met burgerzin. Ik wil het goed doen, voor jou, voor mij, voor iedereen. Allemaal samen, je weet wel.

Hoe sta jij tegenover meer vrijheid, in deze context?

Ik las net mijn eerste boek van Pema Chödrön. Echt een aanrader. Helemaal passend bij deze rare tijden. En ze helpt me omgaan met wie ik ben en wie ik wil zijn. Ik wil de lucifer zijn die de vlam niet doorgeeft.

''Als je waagt, groeit je moed. Als je aarzelt, groeit je vrees.''
-Mahatma Gandhi-

Nog een fijne opwijkende donderdag.
Els



Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci! 

10 opmerkingen:

  1. Wat een goede quote van Gandhi. Niets is minder waar. En fijn om te lezen dat je je goed door deze tijd heengeleefd hebt. Mijn zorg richt zich vooral op mijn naasten en dat zorgt voor een enorme spagaat. Dat is waar ik de hele periode het meeste last van heb gehad. In Nederland merk je dat de mensen het echt zat worden en meer de straat op gaan. Ik heb er geen controle op dus ik laat het maar los maar ik verlang wel erg naar weer een familie te kunnen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik weet uit ervaring dat Ghandi zo gelijk heeft ;-)
    Eerlijk geschreven begin ik net aan deze situatie te wennen en nu mogen de bibliotheken weer open, met allerlei restricties en maatregelen. Doodeng!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het doet wat met me, die "meer vrijheid", omdat ik er blijkbaar meer nood aan heb dan ik dacht, maar het is onmogelijk om te kiezen. Dat mijn ouders moeten kiezen bvb tussen ons gezin en dat van mijn zus. Dan maar niet. Het is mensen blij maken met een dode mus, want in the end komt het neer op jouw keuze: we blijven toch maar in onze bubbel. Ik vrees dat het voor veel mensen zo uitdraait. Dus daar ben ik best boos om. Ik word niet rap boos, en we hebben dat hier vrij goed gehad zo thuis, maar dit gedoe heeft me droevig en boos gemaakt. Jammer hé. Wel een fantastische quote!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga ook niet keihard in de nieuwe wereld springen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. We doen het toch nog maar even rustig aan, even afwachten wat het resultaat wordt van de versoepeling.
    Dankjewel Els voor je leuke verjaardagspost, het viel vandaag op de maat. Daar werd ik blij van !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat van die vier mensen wist ik niet! Die maatregel heb ik gemist. Mag je daarmee dan afspreken en dus met 5 personen bij elkaar zitten??? Hoe zit het precies?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. heel ingewikkeld, kijk maar even op de site van de overheid voor de juiste uitleg :) gaat in vanaf zondag.

      Verwijderen
  7. Dat is fijn dat we weer wat meer mogen ,nu hier bij ons moeten we niet kiezen bij de zoon zijn ze met 4 en de dochter woont alleen in gent die gaat daar een bubbel maken alleen de kleinzoon gaat niet komen die is 8j en ne grote knuffelaar en als die niet mag knuffelen amaai dan die heeft veel geweend in het begin omdat hij de oma,s en opa,s alleee kon ziet op watts ap.

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!