dinsdag 5 mei 2020

Mijn buurt

Dankbaar

Dankbaar op #dankbaredinsdag. Omdat er op wandel- en fietsafstand van mijn huis best wel wat moois te zien is. Moois waarvan ik het bestaan niet altijd kende.
Waar ik eerst een echt bos miste, met hoge bomen en een groene hemel, ben ik gaan houden van wat er wel is.


Dit bijvoorbeeld. Geen heel bos, wel een randje groen. Een prachtig randje. Als er minder is kijk je meer naar dat minder en zie je uiteindelijk veel meer. Mooi hé!
Ik hoop dat rustigere, meer detail-gerichte, te kunnen vasthouden als onze wereld weer groter mag/kan worden. Met nadruk op mag/kan. Niet: moet. (Note to self.)

Ik las net mijn eerste Riley; De Vlinderkamer.  Echt even van de wereld verdwijnen, fijn!

Waar geniet jij nu van?



''Ook in donkere tijden sprankelen er zonnestraaltjes van vreugde.''
-Nikolai Gogol-

Maak er een mooie #dankbaredinsdag van.
Liefs Els


Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci! 

6 opmerkingen:

  1. Dat is de kunst inderdaad: houden van wat er wél is!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een erg mooie zin Els, als er minder is, kijk je meer naar dat minder en zie je uiteindelijk veel meer.
    Zo is dat !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Is dat een toorts van een kastanje? Prachtig!
    Mooi geschreven Els, X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb nog eens goed gekeken, maar onze kastanjebomen hebben ook zulke mooie bloemen. Tot dit jaar waren er niet veel en hingen ze te hoog.

      Verwijderen
  4. Mooi gezegd! En inderdaad hou dat vast ❤

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!