donderdag 14 mei 2020

Samen moois maken.

Delen en gelukkig (zelf)-maken.

Afgelopen week maakte ik veel lekkers, zoals jullie konden zien op mijn Instagram. Het vlierbloesemrecept is van Dorien en komt uit het magazine bij de krant. Het recept voor Rabarcello en Aardbeienlikeur komt uit dit geweldige boek. (Het is nog steeds te koop, kost niet veel en geeft je jaren zelfmaak-plezier.) Die recepten kan ik dus niet delen wegens niet van mij.

Wat ik wél kan delen is het recept van mijn geweldige rabarbervlaai. Kei lekker, kei simpel. Ik leerde het van mijn moeder en die leerde het van mijn moemoe. Dus dat recept deel ik graag. Kijk maar even hier. Ik zie net dat het er al 8 jaar opstaat :) Ondertussen doe ik het met (minder) rietsuiker en soms rogge of volkorenbloem. De laatste keer deed ik het zelfs met taartdeeg ipv bladerdeeg wegens nog altijd geplunderde rekken in de supermarkt. Hoor ik van Karel, die onze wekelijkse boodschappen nu alleen doet. Met een lijstje vol moeilijke dingen, door mij opgesteld ;) Dikke merci Karel!


Wat ik ook wil delen (te laat, ik weet het, maar misschien valt het te herbekijken?) is het feit dat ze op BBC een reeks laten zien gebaseerd op het boek dat ik hier aanprijs. Normal people. Zo goed! Echt. En (tot hier toe) helemaal het boek en dat vind ik super want anders erger ik me rot :)
Super toffe kijktip. Je moet wel heel goed luisteren want het is nogal 'vuil' Engels.

Ik heb ook een geweldige leestip: Jaag je ploeg over de botten van de doden. 
Een boek van Olga Tokarczuk, Nobelprijswinnaar!

Jaja, deze opwijkster deelt graag!

Voor de rest houden wij ons hier wel bezig. Met werken, wandelen, lezen. Puzzelen, koken, tetteren. En werken :)

Alles ok met jullie?


''Vertrouwen is durven leven in onzekerheid; je door je hart laten leiden als door een lantaarn in het donker.''
-Dan Millman-

Nog een fijne #opwijkendedonderdag!
Liefs Els



Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!  

6 opmerkingen:

  1. Ik las het recept van je rabarbervlaai en werkelijk, die vraagt erom om te proberen.
    Heel aparte manier van bereiding, maar als het recept al van je moemoe is, moet het wel goed zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O dank voor je tip! Ik vond Normal people een van de beste boeken die ik de laatste tijd heb gelezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat klinkt goed! Zelf maak ik eigenlijk nooit iets met rabarber.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Herkenning bij je rabarbervlaaifoto (8× dus 😁) Toevallig droomde ik dat de supermarkt helemaal leeggekocht was. Het blijven leuke, lekkere recepten!

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!