dinsdag 8 februari 2022

Geen fijn nieuws...

 ...en toch dankbaar.

Vorige week had ik dus mijn afspraak bij de gynaecoloog. Gewoon een jaarlijkse controle, ik heb nergens last van. Donderslag bij heldere hemel toen bleek dat er iets in mijn baarmoeder zit wat er niet hoort. Het ziet er niet direct als kanker uit, oef. Maar toch. Over een paar weken moet ik al een ingreep ondergaan. Eng. Huilen. Bang.
 
Maar ook dankbaar. Voor die controle. Die nooit fijn is maar zijn nut nu wel heeft bewezen. 
We zijn er vroeg bij. Oef, again. 
 
Laat je nakijken, al is het nog zo lastig!
 
Ik ga een paar lastige weken tegemoet maar ook dat komt wel weer goed. 
Ik lees veel. Nadat ik de eerste twee dagen even niet meer kon lezen. 
Momenteel ben ik (voor de tweede keer) bezig in In een mens.  Over de biseksuele Billy.
 
 
Waar ben jij dankbaar voor vandaag?


Gras groeit niet door er aan te trekken.
-Afrikaans gezegde-
 
Nog een fijne Dankbare Dinsdag,
Els
 

7 opmerkingen:

  1. Gelukkig ontdekt, het is eng, maar zonder baarmoeder kun je ook, toch? Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik begrijp dat, hoe moeilijk het nieuws ook is, je toch dankbaar bent. Want je bent er vroeg bij. Sterkte de komende tijd.
    Waar ik dankbaar voor ben? De rust die ik nu in mijn leven heb, na heel moeilijke jaren. En dat ik dag mag delen met mijn dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had gister mijn tweede onderzoek bij de doktersassistente. Pap1 een half jaar geleden. Nu hopen op goed nieuws en anders ook een doorverwijzing... Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel veel sterkte voor de komende tijd, helaas hoor je het de laatste tijd weer vaker :( Positief is inderdaad dat je/ze er snel bij zijn, maar toch, moeilijk nieuws!! Ik ben dankbaar dat ik gekozen heb om te stoppen met werken en rust kan vinden én dat ik nu zelf mijn tijd kan indelen :)
    Groetjes en pas goed op jezelf, Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!