donderdag 10 februari 2022

Hoop

Hoop moet je zaaien.

Hoop moet je zaaien. Soms ook letterlijk:
 

 

Dit zijn mijn suikerbonen. Die zien er al goed uit hé. Dat is iets dat me echt blij kan maken. Zaaien, geregeld eens gaan piepen en dan die eerste groene sprietjes! (Rechts verwacht ik paprika's en links citroen.) Voor de giga oogst moet je het niet doen. Ik heb ook maar een klein koertje met wat potten dus er van leven kunnen we niet. Maar het geeft me voldoening, een fijn gevoel en hoop. En die kan ik nu dubbel en dik gebruiken. Noem het een opwijking :)
 
Zaai jij ook? Of heb jij iets anders dat je hoop geeft in deze donkere dagen? 
Wat ook geweldig is: zwemmen! Heb er net een nieuw, prachtig, boek over gekregen: Zwemmersgeluk.
 
The best time to plant a tree was twenty years ago. The second best time is now.
-Chinees gezegde-
 
Liefs Els 
 
Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!    

5 opmerkingen:

  1. ik ben meer van de bloemetjes nu en de tuin gaat op de schop dus voorlopig ff niet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. he bah dat zijn geen leuke dingen. Vooral dat wachten he... sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van een grote tuin gingen we naar een balkon. Heb wat planten meegenomen en ben heel blij om te zien dat er van alles weer opkomt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Soms zaai ik wel wat, maar ik vind het nog fijner als de planten dat zelf doen.
    De klaprozen zaaien zich elk jaar weer uit en ik laat het allemaal maar groeien, evenals de vergeet-me-nietjes en de verbena (ijzerhard).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn dat je zaadjes het goed doen! Ik ben meer van de stekjes, al gaat dat ook niet altijd goed. Mijn planten maken me blij en natuurlijk mijn breiwerk... Ik zou wel graag zaaien maar ik ben er niet zo goed in...

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!