donderdag 10 november 2022

Vrachtwagens, de opwijking.

Ik spaar camions. 

Vandaag een ietwat speciale opwijking. Hoewel; opwijkingen zijn nu eenmaal speciaal, dat hoort zo. En deze heb ik niet alleen, daarover later meer. 
 
Ik 'spaar' dus camions (de container er op). Sparen als in: ze met mijn ogen verzamelen. Hoe dan? Ik heb een paar favoriete 'merken' en als ik die zie dan heb ik er weer eentje gespaard. Ik roep, gil, juich, glimlach,... al naar gelang mijn gezelschap ;) Ik hou de tel niet bij maar voel me elke keer als een kind dat een kadootje krijgt. Die opwijking heb ik al jaren, een beetje sluimerend. Tot we dit jaar naar Engeland gingen en ik het 'voor echt' deed: met streepjes zetten en turven. In Engeland kan je natuurlijk andere merken zien dan bij ons: als grote fan van Waitrose spaar ik daar natuurlijk hun camions en die van M&S. 
 
In België heb ik er een vijftal. Waarvan eentje Evergreen (mooi groen) is. Omdat we het best nog heel lastig hebben met Kamiel, Caries ondertussen ook ziek werd (Calici, gelukkig geen Fip) had ik heel veel nood aan lichtpuntjes. En hoe stom het ook lijkt: één van mijn favoriete vrachtwagens zien geeft me echt een vreugde-kick! Gisteren zagen we op weg naar mijn werk een Evergreen rijden; goed teken! Op weg naar huis (ik was met de fiets) reed ik voorbij een geparkeerde Evergreen en kreeg ik een geweldig idee. Eerst even mijn schaamte overwinnen, dan starende blikken negeren en toen: nam ik een selfie! Mijn eerste camion-selfie! Woehoe! Dat wordt een nieuwe queeste... Een next-level opwijking! Ik was hyper en happy als 10 kinderen in een ballenbad. 
 
En toen moest ik nog een ONE camion (prachtig roze) tegen komen! Ik heb dus nu helemaal het gevoel dat alles goed gaat komen, dat het tij gekeerd is. Hopeloos naïef? Wie weet. Maar ik voelde me zo triest en angstig en was mijn vertrouwen in het leven wat kwijt en nu is het er terug, een beetje. Goed hé!? 
 
Engeland, ik mis je zo!

 
Een opwijking die ik iedereen kan aanbevelen! Kies wel makkelijk herkenbare vrachtwagens. Maar ook weer niet te makkelijk. Niets kiezen dat achter je hoek een bedrijf heeft bijvoorbeeld. Het moet speciaal blijven.
 
En toen was het nog niet gedaan gisteren! Ik kreeg de nieuwsbrief van Sara en Zita in mijn brievenbus en Sara schreef dat zij die opwijking (dankzij haar kind) heeft met Hyundai! Wat een toeval! En dat zo maar op een doordeweekse woensdag! Ik zou bijna 'blessed' schrijven maar dat klinkt wat raar uit mijn mond, pen, toetsenbord want dat gebruik ik nooit maar alla; nu dus wel! Abonneer je per direct op die nieuwsbrief want die verschijnt maar heel uitzonderlijk maar als hij er is is hij er altijd 'boenk' op!
 
Jaja, camions. En dat voor iemand die niet (meer) met de auto rijdt.  
Maar het werkt en dat is wat telt! 
Ik tel ze ;)
Jij ook? Vanaf nu? Of iets anders? 
Vertel me er alles over in de comments! 
 
Ik lees momenteel Lark en Kasim beginnen een revolutie; lijkt goed, ben nog maar net begonnen. Maar nu we toch ons innerlijke kind aan het verwennen zijn koop dan zeker volgende boeken voor jezelf: Het dierenorkest speelt Beethoven en Glitterkerstbomen stickerboek. Met de nadruk op: VOOR JEZELF! #nevergrowup Dat is dus een hashtag die ik wél vaak gebruik ;) Een heel belangrijke!
 
Vandaag is niet zomaar een dag, weet je.
-Lewis Caroll-

Lees ze, tel ze en hou me op de hoogte!
Els
 
 
Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!    


 
 

2 opmerkingen:

  1. Een heel herkenbare opwijking. Vakantie in Frankrijk begon altijd pas echt als we een vrachtauto van Willy Betz zagen.

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!