donderdag 17 november 2022

Lappenmand

Lichtpuntjes

Zelfs op een winderige, grijze, natte herfstdag als vandaag zijn er lichtpuntjes! Karel is bijna terug in topvorm. Nu zit ik wat in de lappenmand :( Maar ach, ik hoef nergens heen vandaag. De stoof brandt, ik ben bezig in een goed boek en drink thee na thee met citroen en honing. Gezellig in mijn eentje. Kan ook wel eens deugd doen.
 

 
 
Gisteren zag ik een Greenway én een One! Fijne opwijking!
 
Nog een opwijking: boeiende dingen delen! 
-Wij, vrouwen (momenteel gratis te zien op Max). Een super boeiende docu in 4 delen over hoe de positie van vrouwen in de maatschappij is veranderd. Of niet... :( Met archiefbeelden en getuigenissen van vrouwen van nu (geweldige vrouwen). 
-Nest, een podcast over pleegzorg. Door Anke Van Meer. Ik moet nog beginnen luisteren maar hoorde en las er al veel goeds over. Anke is de persoon die de reportage over Rupi Kaur maakte met mij en dat deed zij zo goed, fan! 
-Tussen dertig en doodgaan. Tatjana en Malou vergezelden mij al uren in de keuken, tijdens het bakken van brood. Soms luchtig, soms heftig. Altijd grappig.
-Euforie. Een roman over Sylvia Plath. Fictie dus. Spannend: een fictiewerk over een bestaand persoon. Ik ben ongeveer halfweg en hoewel het best donker is geniet ik er toch ferm van.
-Are you my mother?  Een boek waarvan ik hoop het zelf ooit eens te schrijven. 
-Deze discman. Karel en ik zijn super ouderwets bleek wel weer... Karel kreeg een bedrijfswagen; ferm welkom in deze dure tijden én we zijn er heel blij met. Behalve dit kleine minpuntje: er zit geen cd-speler in. Doodnormaal volgens iedereen maar wij zijn mensen die nog cd's kopen! En ik ben auto-dj ;) Dus na enig geflip en getreur vond Karel een oplossing. De discman: hoera!
-De coolste adventskalender ooit staat op mijn boekenkast te wachten, was het maar al 1 december! Het is deze Literaire adventskalender.
-Ik kocht een simpele, zwarte agenda in de Action en die heb ik net versierd met allerlei stickers: tof! Goedkoop en leuk; om te doen en naar te kijken.

As long as you are playing the more game, you are playing the wrong game.
-Tony Crabbe-
 
 
Ik kruip terug in de zetel met mijn boek, lees ze!
Els
 
 
Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!    


 

1 opmerking:

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!