donderdag 19 januari 2023

Gratis

Gratis Dingen Die Fijn Zijn.

Wat is er mooier dan gratis dingen die fijn zijn? Eigenlijk zijn de fijnste dingen meestal gratis én niet te koop (een roodborstje in de tuin, een regenboog boven je huis, je favoriete liedje op de radio). Maar er is ook een andere categorie gratis dingen. En daar wil ik het vandaag over hebben. Noem het een opwijking ;)
 
Ik heb een gratis account bij Spoitfy en bij Insight Timer. Twee apps waar ik niet voor betaal maar wel gebruik van maak. Niet omdat ik de artiesten niet wil betalen wél omdat ik denk dat artiesten daar niet veel voor betaald worden. Ik gebruik ze dan ook eerder zoals ik de bib gebruik: ik luister er dingen en koop daarna iets van de artiesten die ik leer kennen en die ik goed vind. 
 
Mijn favoriete meditatiestem op Insight Timer is Sharon Salzberg. Binnenkort verschijnt haar boek: Echt leven. In maart komt het in de winkel, door uitgeverij Samsara. Luister haar, lees haar. Haar vorige boek heb ik nog niet.
 
Op Spotify luisterde ik de podcast: Wie is Emy? Van Nikki Dekker en Daan Windhorst. Nikki's boek heb ik hier wel al vaker aangeprezen. De podcast is super spannend, je leert veel bij én het blijft boeien.En in the end gaat het ook over dingen die fijn zijn (met kleine letters, niet over mij). 
 
Radio FIP, ook zo mooi. Graag op DAB in België aub!

Er is zo veel moois, goeds, boeiends, leerrijks te luisteren en te kijken. Gratis. In tijden van bang-afwachten-wat-de-jaarafrekening-van-energie-gaat-geven is dat mooi meegenomen hé! Maar vergeet ook artiesten niet te steunen, als je kan. 


Momenteel ben ik bezig in De tedere verteller. Ik ben nog maar net begonnen maar geniet er al van. Pose van Basje Boer las ik begin deze week en dat blies me omver: zo goed!

Ik duik terug ons diepvriesje in, ben hem aan het ontdooien nu het zo koud is en ik thuis ben.
 
It's just one breath.
-Sharon Salzberg-

Hou jullie warm,
Els
 
 
Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Ga je liever langs je onafhankelijke boekhandel? Heel goed! Doe ze dan mijn groeten:) Merci!   
 



 
 

2 opmerkingen:

  1. Ik heb Deezer ( betaal ik voor) en luister graag naar muziek. Naar een podcast luister ik niet. Heb ik een paar keer geprobeerd maar het kon me niet zo boeien. Behalve die van die leuke Belg over Bourgondië. Geweldig !

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!