dinsdag 31 januari 2023

Troost

Op Dankbare Dinsdag

Goedemorgen.
Een moeilijke ochtend, na wat lastige dagen.
En dan dit gedicht lezen in een nieuwsbrief van Amanda Palmer (volg haar):
 
Poem Beginning With A Retweet by Maggie Smith 
If you drive past horses and don’t say horses you’re a psychopath. If you see an airplane but don’t point it out. A rainbow, a cardinal, a butterfly. If you don’t whisper-shout albino squirrel! Deer! Red fox! If you hear a woodpecker and don’t shush everyone around you into silence. If you find an unbroken sand dollar in a tide pool. If you see a dorsal fin breaking the water. If you see the moon and don’t say oh my god look at the moon. If you smell smoke and don’t search for fire. If you feel yourself receding, receding, and don’t tell anyone until you’re gone.
 
Mooi hé!?
Ik zag trouwens een eekhoorn, een reiger, 4 aalscholvers en de glimp van wat misschien wel een bever was! En het roodborstje komt elke dag in de tuin, net als de mussen, koolmees en ekster.
 
 
Ik las net Onze vrouwen diep in de zee en ben nu bezig in Naar San Francisco. Twee sprookjesachtige aanraders!
 
You don't have to see the whole staircase, just take the first step.
-Martin Luther King-
 
 
Een warme week gewenst,
Els
 
Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Ga je liever langs je onafhankelijke boekhandel? Heel goed! Doe ze dan mijn groeten:) Merci! 
 
Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!   
 
 


1 opmerking:

  1. Wat heb je veel gezien deze morgen de eekhoorn zo leuk en zo snel dat ze zijn. Terecht een dankbare dinsdag groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!