donderdag 26 oktober 2023

Francine Oomen.

Een ode.

Francine Oomen is een opwijkend mens. En daar hou ik van!
Sinds deze week ben ik nog meer fan van haar dan hiervoor. En dat komt allemaal door:
 
Slechte foto wegens slecht weer, sorry :)
Hoe overleef ik alles wat ik niet vertel. Een geweldig nieuw boek in de Hoe overleef ik reeks. 
Ik ben te oud en te Belgisch om deze reeks gelezen te hebben, ik haakte pas in bij dit boek. Dus heb ik nog 15 delen te gaan (zo veel verschenen er al in het verleden); zo tof! Heb jij ze gelezen? Ben jij fan? Koop dan zeker dit deel! Binnenkort komt er een vervolg op én er komt een musicalversie van dit boek. Nog meer goed nieuws dus.

Ik leerde Oomen kennen door haar graphic novel Oomen stroomt over, daarna las ik Hoe overleven we? Beiden zijn ferme aanraders. Ik zag daarna een docu over haar, ook ferm de moeite! Ohja, er is nu ook een podcast: Hoe overleef ik...
Nog veel te ontdekken voor mij, ik heb eigenlijk geen tijd om te bloggen ;)
 
Met Karel kijk ik: The Woman in the Wall. Spannend, eng, gruwelijk (over de waargebeurde feiten in de Magdalena huizen) en zo goed. Ik wist wel dat er van die huizen hebben bestaan maar de echte impact drong niet helemaal tot me door blijkt nu, nu ik de serie zie.  

Misschien allemaal geen makkelijke tips deze week maar wel allemaal indrukwekkend en prachtig gemaakt.


Als je vanbinnen geen bevestiging krijgt, ga je het vanbuiten zoeken.
-Francine Oomen-

Lees, kijk, groei,
Els
 
 

Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!  

 

4 opmerkingen:

  1. Ik ben nog ouder! Ik heb er wel een aantal gelezen en vond ze erg leuk. Tja, er zijn nu eenmaal ook minder mooie dingen in 't leven... We moeten er het beste van proberen te maken. Lieve groet, Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ik ben er wel benieuwd naar, maar dacht dat haar nieuwe boek voor de generatie was die er groot mee is geworden? En Oomen stroomt over gaat over de overgang toch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb er toch echt ferm van genoten. En ja, die gaat over de overgang; boeiend!

      Verwijderen
  3. Ik vond haar boek over de overgang ook geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!