donderdag 12 oktober 2023

Oeps...

Oeps again. 

Oeps, weer in dezelfde val getrapt. Schrijf ik hier super enthousiast over een film die we aan het zien zijn blijkt een paar dagen later (als we hem eindelijk af kijken) dat ik het einde een sof vind!
Maar ach. Ik ben graag enthousiast, ik deel graag dingen met jullie die ik fijn vind (pun intended). Dat is gewoon één van mijn opwijkingen.

Hebben jullie dat ook: té vroeg enthousiast zijn? En ligt het aan mij: ik heb het de laatste tijd wel vaker dat ik het einde van een film een geweldige anti climax vind. 

Doordat 2 uitgeverijen besloten eenmalig samen te werken (in de plaats van elkaar kapot te concurreren bij het verwerven van de rechten over een boek) kunnen wij lezers nu genieten van 2 boeken van de geweldige Sara Baume! Echt een feest! Weken maanden jaren en Handwerk zijn 2 ferme aanraders! Dat weet ik zeker want ik heb beide boeken tot het einde gelezen ;) Je leest ze best in deze volgorde: eerst de roman, daarna het non-fictie boek (over, u raadt het al, handwerken). Dan merk je dat de personages uit de roman veel lijken op de schrijfster (tevens kunstenaar) en haar partner. En dan lees je ook dat ze ook echt in een rommelig, creatief huis wonen. Waar alles in het teken staat van hun werk/kunst. Heel boeiend, inspirerend en jaloersmakend.

Baume blijkt, net als ik, een Mooser te zijn. (Wel even vermelden dat ik absoluut niet meer pro de persoon ben waarover je leest na het klikken op de link!) In haar geval een Mooser die geniaal is en er haar brood met kan verdienen. In mijn geval een Mooser voor de fun én voor mijn zielenheil, rust in mijn hoofd. 
Ben jij een Mooser?


In Baume's werk hangt een beetje de vibe die ik ook opving in de huizen van Vanessa, Virginia en Vita (foto hierboven) afgelopen zomer. Héél inspirerend!
 
 
I'm so glad I live in a world where there are Octobers.
-L.M. Montgomery, Anne of Green Gables-
 
Lees ze,
Els
 
 
 
Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!   

 

1 opmerking:

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!