donderdag 19 oktober 2023

Vakantiepost

Een opwijking.

Jaren geleden las ik een geweldige tip: stuur jezelf vanop vakantie een kaartje. Dat was nog in de tijd dat iedereen kaartjes stuurde naar jan en alleman. Herinner je je nog die mooie tijd;)?
 
Wél, wij doen dat al jaren. We zijn het wel eens een enkele keer vergeten maar meestal denken we er aan. We schrijven er de hoogtepunten (een hert aan het raam) of grappige kleine dingen op (een natte broek op de schuifaf). Een soort van korte samenvatting in hoogtepunten. Vanuit België sturen we het echt op, vanuit het buitenland tegenwoordig niet meer (te duur). We schrijven er dan eentje ter plaatse en nemen het zelf mee naar huis.
 
Als je dat jaar na jaar doet krijg je een tof overzicht van je vakantie-leven. Wij doen het ondertussen al meer dan 10 jaar:
 

Grappig hé! Allemaal Centerparcs! We gingen ook wel eens ergens anders heen hoor, al was dat niet vaak. Maar daar dachten we er niet aan om een kaartje te schrijven blijkbaar...
 
De achterkant is nog boeiender. Maar die hou ik voor ons (en de postbode).
 
Heb jij dezelfde opwijking? Of ga je het vanaf nu ook doen? Ik hoor het graag! 
 
Gisteren keken wij Spencer af; een trieste, mooie, boeiende film!
Ik heb ook net de graphic novel Ik ben een chaoot uit: mooi! En ik ben begonnen in het meeslepende Hoe overleef ik alles wat ik niemand vertel.
 
Binnenkort is het Boektopia in Kortrijk! Ga jij?  
Nu duik ik de zetel in met mijn boek. Deze maand én volgende maand zijn er zo veel toffe boekendingen te doen, verschijnen er zo veel nieuwe parels,... Te weinig tijd ;)
Nood aan een lees-bungalow-weekend :)
Wat lees jij nu? 

Reading one book is like eating one potato chip
-Diane Duane-
 
Lees ze,
Els 
 
 
Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!   

 

5 opmerkingen:

  1. Ik woon niet samen met mijn lief en als we samen op vakantie zijn, stuur ik wel eens stiekem een kaartje naar hem :) .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik stuurde vroeger heel veel kaarten, maar dat kostte veel tijd en uiteindelijk ook te veel geld. Ik heb nu helemaal niks gestuurd. Ik vind dit wel een heel leuk idee, het is goed dat je het deelt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee. Daar zou ik nou nooit aan gedacht hebben.

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!