dinsdag 10 december 2019

Dankbare dinsdag

Lichtjes

Ik hou niet van donkere dagen, ik hou niet van drukke feestdagen. Al dat gedoe en dat moeten. Maar ik hou wel van lichtjes. Letterlijke en figuurlijke.
Voor mij zijn letterlijke lichtjes ook vaak figuurlijke lichtpuntjes. Begrijp je?
Zoek jouw lichtpuntje, ik doe dat ook vandaag!


Nog een fijne DankbareDinsdag!
Poëzie lezen helpt,  Herinneringen ontward bijvoorbeeld. Of mijn bundel...


''Maak je niet druk om wat je te wachten staat; geniet van wat er vandaag is.'
-Bill Watterson-

Liefs Els

Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!  

6 opmerkingen:

  1. Dezelfde december-stemming heeft mij overvallen (en elk jaar weer). Dank je wel voor je mooie opdracht voor vandaag (en morgen). Zet 'm op deze maand, XxX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die spreuk komt echt op de juiste dag, dankje, ik knoop hem in m’n oren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geen mooiere lichtbron dan de zon. Zo reed ik gisteren huiswaarts en verlicht(t)e de zon die wazig achter de mistwolken zichtbaar was even dat moment van mijn dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zo jammer is, is dat de kerstgedachte gekaapt is door de commercie. Het is het feest van het licht en niet van het eten, mooie kleren en cadeaus. Vul het in zoals het bij jou past. Ik vind het fijn om op kerstavond naar het graf van mijn vader te gaan, waar ze lichtjesavond houden. Dat is voor mij eigenlijk al genoeg kerst. Daarna low profile met de mensen van wie ik hou, zonder opgeprikt gedoe...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoe mooi. Mijn dag wordt bepaald door werk en schoonfamilie. Trouwen met Karel hield in: meedoen aan de beurtrol voor het Kerstfeest ;) Dit jaar is het aan ons...

      Verwijderen
  5. Ik hou ook van lichtjes zeker in deze tijd jij ook fijne dankbare dinsdag 😘

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!