donderdag 12 december 2019

Lijstjestijd 2

De boeken!

Zoals vorige week beloofd een top 10 van mijn favoriete boeken van 2019. Zelfde regel: willekeurige volgorde en gelezen in 2019 (dus soms al ouder). Aangezien ik al meer dan 130 boeken las dit jaar (recordjaar) is het quasi onmogelijk om een top 10 te maken. Elk boek dat ik hier of op mijn Instagram aanprijs is een boek waar ik van hou. Elk boek dat we lezen met dE LeeSclub is een topfavoriet.

Hier gaan we:
*Zusjes: gigantisch aangrijpend, wijs en vol liefde. Een soort van nachtkastjes-bijbel.
*Hotel zonder sterren: Taveirne is één van mijn ontdekkingen van het jaar. Lees alles van haar.
*Boven op de berg: Eén van de eerste kinderboeken die dit jaar mijn hart deden smelten. Het waren er meer. Deze was één van de pareltjes. In woord en beeld.
*Mijn verhaal: Top-vrouw, top-mens, top-schrijver. Inspirerend, hartverwarmend, schop onder je kont.
*Stad van meisjes: Leesclub boek!
*Handboek voor mindere dagen: Leesclub boek!
*De herontdekking van het lichaam: Bregje is ook een ontdekking van 2019, voor mij. Dit boek gaat zo hard over mij; zo herkenbaar voor iedereen die leeft met pijn, die een moeilijke relatie met zijn lichaam heeft.
*De derde persoonEen boek dat kwam als geroepen. 
*De tuinjungle: Als het slecht gaat wil ik iets kunnen doen. Dit boek toont dat hoe klein je ook bent je veel verschil kan maken. Hoopgevend.
*De sterrengever: lezen we nu met dE LeeSclub, sluit nog gauw aan!


Veel vrouwen, sterke vrouwen. Veel non-fictie. Veel kinderboeken en young adult. Veel dikke boeken. Het was een mooi jaar!


Wat lees jij nu? Boekentips? Lijstjes? Meningen over bovenstaande boeken?
Ik ben benieuwd!
Laten we van 2020 een geweldig boekenjaar maken, ik heb er alvast zin in!

Ohja, volgende week is het een top 10 van mensen...

The soul usually knows how to heal itself. The challenge is to silence the mind.
-Eva Daeleman-


Lees ze,
Els


Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!   

7 opmerkingen:

  1. Ben nog steeds bezig met Diego Zonnesteek, nu deel 2, De terugkeer van de Adelaar.
    Heb bijna geen tijd, maar ik lees het wel uit. Het is een spannend kinderboek en ik lees het op aanraden van onze kleindochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 130 boeken, serieus? Ik vond mijn eigen record van 35 al veel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik lees op het moment het boek Discipline vanwege mijn filosofiegroepje. Ik moet zeggen dat ik het erg interessant vind!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan mij niet losscheuren van de misdaadluisterboeken maar je hebt weer een mooi lijstje gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik lees op dit moment eigenlijk geen boeken ik kan me niet meer zo concentreren na de chemo hopelijk komt dat terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik lees nu de sterrengever voor dELeeSclub, geweldig heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!