donderdag 19 december 2019

Lijstjestijd 3

De mensen.

Lijstje nummer 3, mensen. Hoewel er veel te veel moedige, inspirerende, wijze mensen waren die mijn pad kruisten dit jaar om hier te beginnen oplijsten noem ik er toch een paar. Dat ze vol opwijkingen zitten, dat hebben ze alvast allemaal gemeen.
In willekeurige volgorde:
-Jitske en met haar nog een heleboel (Instagram-) mensen (zoals Naomi, Megan,...): omdat ze moedig, wijs en inspirerend zijn. Omdat ze ons leren dat elk lichaam ok is en dat liefde liefde is. Punt.
-Maxim Februari voor 3 uur vol moois. Ik heb die Zomergasten-aflevering amper geademd. Zoooo boeiend, alles.
-Greta, Anuna en met hen alle klimaatjongeren. Oneindig respect en dankbaarheid.
-Megan Rapinoe, Abby Wambach, Billie Jean King en alle sportvrouwen voor en na hen die opkomen voor gelijke rechten, die andere vrouwen empoweren, en ten allen tijde zichzelf blijven.
-De meisjes van Damn, Honey en al hun boeiende gasten. Ik heb zo veel geleerd van hun podcast. Ik heb me niet langer alleen gevoeld. En ze gaven me goesting om nog meer mij te zijn.
-De Charlies. Bedankt voor alles en nu vooral nog veel tranen met tuiten.
-Louise Bourgeois. Nog meer in mijn hart dan ooit. Inspirerend tot en met.
-Amanda Palmer Eén van de beste avonden van dit jaar bracht ik door kijkend en luisterend naar haar. Prachtmens. Trots één van haar Patreons te zijn.
-Margaret Atwood. Voor haar geweldige boeken (De Testamenten was geweldig, dit jaar) en de persoon die ze is. Inspirerend en goesting gevend. Kijk zeker ook de documentaire over haar.
-Ally en Jackson. Ik weet dat ze niet echt bestaan, geen zorgen ;) Maar voor mij staan zij voor mensen die hun droom volgen, geloven in de liefde, er voor gaan. Ze leven met elke cel in hun lichaam. Ze leggen hun hart en ziel in hun werk, hun kunst. Zoals vele van jullie in je blog. Daar ben ik dankbaar voor: voor alle mensen die echt zichzelf durven zijn. Online en in het echt. Diepe buiging!




''Denk niet in zekerheden; denk in mogelijkheden.''
-James F. Byrnes-


Ik lees momenteel: Nacht en dag, super mooi!


Bedankt voor al jullie moois en goeds afgelopen jaar, en alvast een zalig kerstfeest! Moge het een dag zijn die bij jullie past.

Liefs Els



Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!  

4 opmerkingen:

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!