Posts tonen met het label lijstjestijd. Alle posts tonen
Posts tonen met het label lijstjestijd. Alle posts tonen

donderdag 28 december 2023

Het derde lijstje

De boeken!

Het laatste lijstje. Ergens heel moeilijk te kiezen maar ergens ook niet. Ik hou het hele jaar alles bij op (onder andere) Goodreads en Hebban. Volgens de eerste site las ik 211 boeken dit jaar, volgens de tweede 200; niet elk boek is op elke site beschikbaar vandaar... Ik hou ook een geschreven boekje mee met een quotering. Daaruit koos ik voor onderstaande lijst eerst een stuk of 30 boeken die een hartje hadden gekregen. Makkelijk. Uit die 30 moest ik er 10 kiezen. Iets minder makkelijk ;) Vandaag kies ik deze 10, in willekeurige volgorde:
 

 
*Monsters: Super boeiend, uitdagend, je krijgt er een andere kijk op de wereld door. 
*Oersoep: Een met niets te vergelijken trip. 
*Het witste woord. Van alle moois dat Eva Meijer ooit schreef springt dit er nog eens bovenuit.  
*Honger, heteronormativiteit & het heelal. In stukjes moeten lezen, voorzichtig. Wegens weergaloos rakend.  
*Ik heb een paar vragen voor je. Doet je zo anders naar je eigen verleden kijken. Wow! 
*Vrouw, wildevrouw, wijzevrouw. Zo boeiend, mooi en leerrijk.  
*Blauwbaard. Geweldige hervertelling, feministisch én prachtig mooi.  
*Het boomhuis in het bos. Klune wordt nog beter en grappiger en meer queer en... Yes! 
*Morgen en morgen en morgen. Gamen is mijn ding niet maar dit boek kon ik niet wegleggen! 
*Hoe overleef ik alles wat ik niemand vertel. Oh, verliefd! Ik wil nu heel deze reeks lezen.  
 
Wie meer over deze boeken wil lezen kan voor recensies terecht op mijn Hebban of Goodreads (zie hierboven). Ik heb ze dit jaar ook al op mijn Insta gezet en/of hier op mijn blog. Sommigen lazen we al met dE LeeSclub (weer van start in januari), anderen gaan we nog lezen.
 
Er zijn pareltjes net uit de top 10 gevallen maar blijf me hier en op Insta volgen dan mis je niets volgend jaar. 
 
Vandaag begin ik in: Bedenktijd. Zin in! 
 
Je kan de boeken rechtstreeks via de linkjes online of bij de schrijver zelf kopen. Of je gaat naar je eigen geweldige onafhankelijke boekhandel. Die van mij is De Groene Waterman; doe ze mijn groetjes!
 
Hoe ziet jouw boekentop (tien) van 2023 er uit?
Laat maar horen!
 
 
Groots gloedvol geluk gewenst! 
-Els-
 
 
Tot volgend jaar,
Els
 

Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!    

 
 
 

donderdag 22 december 2022

Weer een lijstje:

"De mensen" Lijstje nummer 2.

Goedemorgen, ik ben nog eens hier geraakt. Het is giga druk op het werk, 4 zieken, ik moet extra uren en dagen doen, shiften wisselen,... Deze week sta ik 4 keer om 4 uur op, kapot.
En toch, toch blijf ik dingen zien die fijn zijn :) En deel ik ze graag met jullie. Noem het een opwijking.
 
En neem ik graag even tijd om "mensen" (personen is een ruim begrip dit jaar) in de kijker te zetten die me extra deden glimlachen, me inspireerden, me iets bijleerden of mijn hart (wederom) verwarmenden. Sommige mensen doen jaar na jaar mee, anderen zijn nieuwkomers. In willekeurige volgorde:
*Rupi Kaur: haar boeken zijn geweldig, zijzelf bleek in het echt fenomenaal, ze haalde me indirect uit mijn comfortzone en werd onze kerstkaart :)
*Nahko: zijn muziek sleurde me door de dagen (Dragonfly op repeat), hij kreeg ons zo gek dat we naar Zwitserland gingen en Music for Life was één van de fijnste weekends van het jaar! 
*Kae: als Nahko niet opstond dan was het Kae wel. Diens muziek is zielsveroverend en diens optreden op Gent Jazz was het beste dat ik dit jaar meemaakte!
*Fleur Pierets: voor haar queer activisme en feminsime. Online, op een podium, in een boek én in het echt geweldig!
*River Derwent: voor de beste zwembeurten van dit jaar. Dank aan de schapen voor het gezelschap. Dat de natuur vaker juridische rechten krijgt vind ik niet meer dan normaal. 
*Amanda Palmer: een Patreon van haar zijn zijn voelt een beetje als familie zijn, en dat is boeiend en spannend en fun en mooi. 
*Adriene en Benjy: al jaren een vaste waarde op maandagavond ten huize Dingen Die Fijn Zijn!
*Polly: Polly als in: Ask Polly. Super boeiende, eerlijke, aangrijpende nieuwsbrief. Aanrader om te volgen. 
*Nikki Dekker: voor haar geweldige boek Diepdiepblauw, haar podcasts en omdat ze ook in het echt een toffe is!
*Magy van Antwerpen Leest: omdat zij al veel geweldige dingen voor ons (Stadslezers) organiseerde. Met natuurlijk De Bronzen Uil als hoogtepunt!


Ook een dikke dank jullie wel aan al mijn lezers en meelezers en reageerders en... Zonder jullie was er niets aan.

Foto door: Karel.
 
Alvast een zalige Kerst en een gelukkig Nieuwjaar! Of je het nu groot viert of klein, alleen of met velen: geniet er van en hou vast aan jezelf.
Wij doen het wederom rustig met twee. 
 
These are the days
When I feel the days
Rise in my body
And I take them in hand 
-Kae-
 
Liefs,
Els
 
Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!   

 

 

donderdag 8 december 2022

Lijstjestijd 2022!

Het eerste lijstje van 2022: Films/series/online dingen.

Het einde van het jaar nadert met rasse schreden. Dus is het tijd voor een jaarlijks terugkerende opwijkende traditie: lijstjes! Dit keer begin ik met geweldige dingen die ik gezien heb. In willekeurige volgorde:
*Peaky Blinders: Nee, ik hou niet van geweld maar ik heb wel een zwak voor "united we stand, devided we fall" families. Misschien omdat ik dat zelf niet heb... En ja, Tommy is ook wel f*cking sexy ;)
*Mare of Easttown: Kate Winslet is geweldig. Donker, realistisch, grappig, female gaze,... 
*Conversations with friends: Net als Normal people (nog niet) op dvd verschenen: why!? Ik wil dat kopen! Fan! Van de boeken, van de series, van Sally. Conversations is net iets minder goed dan Normal People maar nog altijd super. Van meer mensen tegelijk houden leek nog nooit zo natuurlijk, nog nooit zo de norm die we zouden moeten nastreven...
*Anne+ : Ik zag de serie (nog) niet maar de film veroverde in al zijn queerness en diversiteit direct mijn hart. 
*Killing Eve: Donker, grappig, sexy, empowerend, romantisch, female gaze,...
*La théorie du Y: Het derde seizoen al. Met andere mensen, andere thema's maar ook veel terugkerende dingen. Boeiend, vernieuwend, ontroerend.
*Roomies: Lief, grappig, vernieuwend voor de Vlaamse kijkers, en een soort van Vlaamse La Théorie.
*Zomergasten: de laatste keer met Janine: why!? Met Lieke en Raven en... Wow. 
*Brommer op zee: een programma dat moet blijven. Ik snap echt niet dat ze moeten stoppen. Zo boeiend, elke week opnieuw. De aflevering met Connie gezien!?
*De inzichten met Fleur Pierets: Boeiend, inspirerend, badass, empowerend.



Even een poezenfoto om op adem te komen:)
 
Samenvattend kan ik zeggen dat ik amper films zag en best veel series (her) bekeek. Die zag ik voornamelijk op BBC, VRTMax of ik leende ze in de bib. Ik zag veel queer/LGBTQIA+. Ik ben dol op sterke vrouwen, voor en achter de camera. Ik verdiep me graag in andere levens en mensen. Ik hou van een female gaze, een vrouwelijke blik. Ik zag dit jaar ook best wel wat donkere dingen, maar altijd met een licht, grappig of empowerend kantje. Het was een mooi jaar om te zien. Benieuwd naar 2023. Ik hoop dat de trend naar een diverser en inclusiever beeld zich verder zet!

Waar heb jij graag naar gekeken? Tips? Ik hoor het graag in de commentaren!
Enne: jullie hebben al zeker nog een mensen én een boeken lijstje te goed.
 
Zaterdag is het eindelijk de uitreiking van De Bronzen Uil! Zo tof om in de lezersjury te mogen zitten! Nu jullie niet meer kunnen meestemmen kan ik stiekem al verklappen dat mijn favoriet Diepdiepblauw is!!!


Niet omdat de dingen moeilijk zijn, durven wij niet, maar omdat wij niet durven zijn ze moeilijk. -Seneca-

 

Lees ze, kijk ze,

Els 


Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!    

 

 

 

donderdag 30 december 2021

Lijstjestijd nummer 2!

Tv, film, serie.

Lijstje nummer 2. In willekeurige volgorde: 
 
*Zomergasten/Wintergasten: altijd even boeiend. Zelfs al denk ik op voorhand dat het me niets gaat zeggen. (Janine moet eeuwig aanblijven als presentator. )
*Brommer op zee: altijd boeiend, ontroerend en inspirerend.  
*Fleabag 2: het breekt je hart en laat je in je broek doen van het lachen. Tegelijkertijd.
*It's a sin: super sprankelend, hartverwarmend, muzikaal en activistisch. 
*La théorie du Y:  al 2 seizoenen gehad en nummer 3 komt er aan; hoera!
*Cheyenne et Lola:  Veerle is, wederom, geweldig. Niemand is zwart-wit, sterke vrouwen, grappig, hard en confronterend. 
*Capharnaüm: hard, pijnlijk, maar ook hoopgevend en hartverwarmend.
*On the basis of sex: nog meer fan van RBG na dit indrukwekkende levensverhaal!
*Carmen Y Lola: weer een inkijkje in een andere wereld. Wederom hard maar ook hartverwarmend.
*The L word generation q: lekker veel vrouwen. 
 
Samenvattend kan ik zeggen dat ik best veel series heb gezien dit jaar. Dat ik wederom veel vrouwen koos. En dat er veel Franse dingen tussen zaten. Veel opwijkingen. Ik hou er van om dingen te zien die mijn hart en ziel verwarmen en tegelijkertijd mijn blik verruimen. Die me anders naar de wereld laten kijken of een ander stuk wereld laten zien. 
Wat heb jij graag gezien dit jaar? 


Momenteel lees ik: Ik hou van je maar kies het duister. En Normal People heb ik opgenomen... 
 
Mijn volgende lijstje wordt een boekenlijstje...Moeilijk aangezien ik dit jaar meer dan 200 boeken las :) 

Hoe je over jezelf denkt is veel belangrijker dan hoe anderen over je denken. 
-Seneca-
 
 
Ik wens jullie een prachtig einde van dit lastige jaar, geniet er van, op jouw manier.
Liefs Els  



Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci! 
  

donderdag 16 december 2021

Lijstjestijd

Oplijsten = een opwijking

Lijstjes maken, ik doe het graag. En vaak. Noem het een opwijking ;)
Elk jaar lijst ik een aantal dingen op die ik deel met jullie. Dit jaar begin ik met "mensen". Mensen tussen aanhalingstekens. Omdat ik niet binair wil denken en dus niet zoals vroeger mijn favoriete vrouwen oplijst én omdat er ook niet-menselijken op staan...
 

 
 
In willekeurige volgorde:
 
*Marie-Lotte en Nydia van Damn Honey omdat hun podcast me gezelschap hield tijdens het bakken van brood, koekjes en taarten. Omdat ze me veel bijleerden, lieten lachen, en voelden als vriendinnen. En omdat hun naaktkalender me elke dag gezelschap hield op toilet.
*Vera en Annefleur van de Lesbische Liga die me ook gezelschap hielden in mijn hete keuken ;) En die me ook ferm deden lachen en ook een beetje als vriendinnen zijn gaan voelen...
*Ellen, Joost en Charlotte van BoekenFM, die me nog meer van boeken leerden houden en met wie ik het ook geregeld ferm oneens ben. En dan sta ik daar met deeghanden tegen mijn computer te brullen ;)
*Ruth en Wilfried die met Brommer op zee wél een goed boekenprogramma wisten te maken. Hoewel Canvas dat nog niet door heeft... Die vaak de boeken aanprijzen die ik ook aanprijs maar die me toch nog vaak snel naar de winkel lieten hollen voor een boek dat ik nog niet had!
*Frida Kahlo voor de inspiratie, de goesting en het voedsel voor mijn ogen en ziel. En wat een tentoonstelling
*Amanda Palmer voor haar moedige voorbeeld, de hartverwarmende posts op Instagram, haar ontroerende video's en haar als een warm bad voelende Patreon community. Ik ben een trots lid!
*Adriene en Benjy die Karel en mij elke maandagavond zo fijn gezelschap houden op onze yogamat. 
*Take your power back, de cd die me door half 2020 en heel 2021 heeft gesleept. 
*Alle vogels in onze tuin: aangenaam gezelschap, prettig vermaak en deudgdoende geschenkjes. Het roodborstje, de lijster, de merel, de vele mussen, de paar koolmezen, de enkele pimpelmezen, en ja, ook de kauw, de houtduiven en de tortelduiven. Maar van mijn groenten blijven aub ;)
*Karel, zoals altijd. Maar in dit jaar van bijna altijd alleen maar met 2 nog meer. Zeker omdat ik vaak aan het flippen, huilen of bibberen was :)
*Al mijn volgers (of jullie nu reageren of niet) hier en op Instagram: jullie fijne reacties doen telkens deugd, maar ook het er gewoon zijn is hartverwarmend. Op lastige dagen zoek ik toch naar dingen die fijn zijn; als het voor mijzelf even niet meer lukt dan moet ik toch voor jullie nog op pad. Jullie houden me recht, merci!

Wie of wat hield jou recht in 2021?
 
Binnenkort volgen nog een lijstje met boeken én eentje met films/series.
 
Momenteel ben ik bezig in: Vrouw doet dit, dat- Giga aanrader!
 
 
 
 
'Het moment!' Als je het voorbij laat gaan, is het voor altijd verdwenen! 
-Helen Macdonald-

Nog een fijne opwijkende donderdag,
Els


Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!   


 

donderdag 17 december 2020

Lijstjestijd 3

De mensen.

De 3de lijst, de mensen-lijst. Het belangrijkste. Zeker in dit rare, lastige jaar. Ik zag niet veel mensen 'in het echt'. Wel klanten op mijn werk maar geen vrienden, dierbaren, artiesten,...

Mijn lijst gaat dus vooral over mensen die me online deugd hebben gedaan. Zoals daar zijn:

- Nadia in Mondo, zo jammer dat dit boeiende programma moet stoppen!
- Kamala en Joe: hoopgevend in het kwadraat, moge het tij keren.
- Amanda Palmer met haar podcasts, haar liefde en enthousiasme. 
- Wilmes en De Croo die me toch vaak wat hoop gaven in bange dagen, omdat ze met liefde vanuit verbinding spraken. Want alleen samen komen we hier uit. 
-Lize en Tim: Vooral tijdens de eerste lockdown zorgden ze bijna dagelijks voor vrolijke lichtpuntjes in donkere dagen. De podcast van Tim was boeiend en troostend. Lize en haar poezen ontwapenend grappig.
- Kae: Omdat hen zo moedig is, zo helemaal zichzelf. Met grote dank voor het enige (online) festival dat wij dit jaar zagen. En hun wijze, troostende woorden. Hold your own. 
- CAS: voor hun muziek, op repeat. Balsem voor de ziel. 
- Uwi: omdat ik zo veel van hun leer.
-Alle mensen in de zorg, de verkoop, bij de post, de afvalophaling, de politie,... Bedankt om steeds uw werk te blijven doen, voor ons.
-Alle mensen die zich wél aan de regels houden, met extra dank aan zij die vriendelijk zijn tegen de mensen die in lastige omstandigheden ook maar hun werk proberen te doen!
 
Ook een hele dikke merci aan alle lieve opwijkende bloggers die die jaar mijn pad mee hebben verlicht!!! 

Wie nomineer jij dit jaar?
 

Wie een boek wil lezen dat raakt, relevant is én ontroerend, lees Oogst!


Breathe deep on a freezing beach
Taste the salt of friendship
Notice the movement of a stranger
Hold your own
And let it be
Catching
-Kae- 

Liefs en alle goeds,
Els

Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!   

donderdag 3 december 2020

Lijstjestijd again!

Woehoe, 2020 in lijstjes start vandaag!

Zoals elk jaar deel ik met jullie een aantal lijstjes, noem het een opwijking. 
Te beginnen met films, of toch dingen die ik op tv zag of in de cinema (die paar keren dat ze open mochten zijn). 

Het was een raar jaar. Op vele vlakken, voor iedereen. Het was voor ons ook het eerste jaar dat we veel meer vrije tv-tijd hadden wegens geen DWDD meer. Dat heeft er samen met wat lockdowns voor gezorgd dat we veel films hebben gezien én veel series (vooral op BBC). Een stuk of 50 dingen, een record voor ons. Sommige dingen waren nieuw, anderen enkel nieuw voor ons ;)

Een top 10 in willekeurige volgorde: 
-Beautiful boy: van dé Felix, met dé Thimothée, naar een prachtig boek. Tranen.
-Little women: van dé Greta, ook met dé Thimothée, én met dé Saoirse, ook naar een prachtboek. Ook tranen.
-Coco: kleurrijk, ontroerend, hartverwarmend. Tranen om mijn moemoe.
-Hidden figures: super empowerend verhaal van 3 slimme, geweldige Afro-amerikaanse vrouwen bij NASA. Girlpower!
-Eté '85: naar het geweldige boek van Aidan Chambers. Net iets anders dan het boek maar echt heel goed.
-Three generations: met dé Ellen en dé Naomi, over Ray die in het verkeerde lichaam geboren is. Ontroerend, hartverwarmend.
-BlacKkKlansman: ongelooflijk verhaal, hilarisch gebracht, met dé Adam.
-The secret garden: prachtige, kleurrijke verfilming van een wonderschoon boek.
-Woman at war: een activistisch, feministisch, geweldig moedig verhaal.
-Normal people: fantastisch boek, geweldig verfilmd, met dé Daisy en dé Paul.

Samengevat zagen we dus best veel boekverfilmingen. Waarvan ik telkens eerst het boek zag en daarna pas de verfilming en dat stelde niet teleur (in deze gevallen). We zagen ook best wel wat films met een boodschap of over mensen/verhalen waar ik nog meer van wil zien of horen. Mensen wiens verhaal belangrijk is. Want we zijn allemaal zo verschillend maar ook allemaal zo boeiend en prachtig. Niet iedereen past in een hokje en dat is oké. Ik heb ook best wel wat 'boy crushes'. Misschien zelfs wel meer 'girl crushes'. En ook dat is oké. 

We zagen veel meer films en series, maar ik heb ze hier in een top 10 geperst.  Ben je op zoek naar meer tips:
Mooov films; bij ons in de bib hebben die een apart rek, daar kan je blind een film uit nemen en die zal goed zijn. De series op BBC zijn ook bijna altijd super goed. En gewoon de mensen volgen die je goed vindt als regisseur, acteur, schrijver,... helpt je ook op weg. IMDb is daar handig voor. 

Moest je het nog niet doorhebben: wij hebben nog steeds geen Netflix of van die dingen. Wel een goed gevulde boekenkast en 2 bibliotheek-kaarten :)

Heb jij nog films/series die we zeker gezien moeten hebben? Een favorietenlijstje van 2020? Laat maar horen!
 


Dé belangrijkste aanrader blijft natuurlijk: Moeder Natuur! Beste kijktip ever!
 
Momenteel lees ik de biografie van Sylvia Plath! Ook een aanrader.  

“Just because my dreams are different than yours, it doesn't mean they're unimportant.”
-Louisa May Alcott-

Nog een fijne opwijkende donderdag,
Els

Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!   




donderdag 19 december 2019

Lijstjestijd 3

De mensen.

Lijstje nummer 3, mensen. Hoewel er veel te veel moedige, inspirerende, wijze mensen waren die mijn pad kruisten dit jaar om hier te beginnen oplijsten noem ik er toch een paar. Dat ze vol opwijkingen zitten, dat hebben ze alvast allemaal gemeen.
In willekeurige volgorde:
-Jitske en met haar nog een heleboel (Instagram-) mensen (zoals Naomi, Megan,...): omdat ze moedig, wijs en inspirerend zijn. Omdat ze ons leren dat elk lichaam ok is en dat liefde liefde is. Punt.
-Maxim Februari voor 3 uur vol moois. Ik heb die Zomergasten-aflevering amper geademd. Zoooo boeiend, alles.
-Greta, Anuna en met hen alle klimaatjongeren. Oneindig respect en dankbaarheid.
-Megan Rapinoe, Abby Wambach, Billie Jean King en alle sportvrouwen voor en na hen die opkomen voor gelijke rechten, die andere vrouwen empoweren, en ten allen tijde zichzelf blijven.
-De meisjes van Damn, Honey en al hun boeiende gasten. Ik heb zo veel geleerd van hun podcast. Ik heb me niet langer alleen gevoeld. En ze gaven me goesting om nog meer mij te zijn.
-De Charlies. Bedankt voor alles en nu vooral nog veel tranen met tuiten.
-Louise Bourgeois. Nog meer in mijn hart dan ooit. Inspirerend tot en met.
-Amanda Palmer Eén van de beste avonden van dit jaar bracht ik door kijkend en luisterend naar haar. Prachtmens. Trots één van haar Patreons te zijn.
-Margaret Atwood. Voor haar geweldige boeken (De Testamenten was geweldig, dit jaar) en de persoon die ze is. Inspirerend en goesting gevend. Kijk zeker ook de documentaire over haar.
-Ally en Jackson. Ik weet dat ze niet echt bestaan, geen zorgen ;) Maar voor mij staan zij voor mensen die hun droom volgen, geloven in de liefde, er voor gaan. Ze leven met elke cel in hun lichaam. Ze leggen hun hart en ziel in hun werk, hun kunst. Zoals vele van jullie in je blog. Daar ben ik dankbaar voor: voor alle mensen die echt zichzelf durven zijn. Online en in het echt. Diepe buiging!




''Denk niet in zekerheden; denk in mogelijkheden.''
-James F. Byrnes-


Ik lees momenteel: Nacht en dag, super mooi!


Bedankt voor al jullie moois en goeds afgelopen jaar, en alvast een zalig kerstfeest! Moge het een dag zijn die bij jullie past.

Liefs Els



Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!