donderdag 10 december 2020

Lijstjestijd 2!

De boeken

Mijn 10 favoriete boeken van 2020 kiezen is nog moeilijker dan mijn films kiezen...
In dit gezegende C-jaar las ik nog meer dan anders, Karel trouwens ook. Ik zit momenteel aan 168 boeken. Daar 10 favorietjes uithalen is quasi onmogelijk. 
Maar ik deed het toch:


Opwijken kan ook zwaar zijn ;) Letterlijk en figuurlijk.

Ik ben al dagen aan het selecteren. Sommige steken er met kop en schouders bovenuit en zou ik elke dag kiezen, andere zou ik desnoods nog ruilen. Vraag het me morgen nog eens ;)

Ze zijn bijna allemaal dit jaar uitgekomen dus zeker nog in de winkel te vinden. Doe jouw lokale boekhandelaar mijn groeten. Die van ons krijgt zeker een kerstkaartje dit jaar, voor de goede zorgen en het hartelijke welkom. Ideetje? 

In willekeurige volgorde:
-Over liefhebben en loslaten: ontroerend en enthousiasmerend. Door dit boek leerde ik mijn song van het jaar kennen.
-Ik heb een naam: #metoo op een super krachtige, kwetsbare manier.
-Greenwood: meeslepend en confronterend.
-De wilde robot: verliefd geworden op een robot, nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen!
-Jaag je ploeg over de botten van de doden: Nobelprijswinnaar én het boek van onze Leesclub! (Je kan nog mee doen).
-De grote tuin: hilarisch, leerrijk, zo anders.
-Hamnet: kies ik elke dag opnieuw voor een top 10!
-Violet bent backwards over the gras: verliefd geworden op de cover, gekocht; goed idee!
-De jongen, de mol, de vos en het paard: wow, wow, wow. MOET iedereen in huis hebben, zeker in dit lastige jaar
-De bomvolle oven: omdat we op zondag na onze wandeling niet op café konden om taartjes te eten en de krant te lezen bakte ik veel zelf. Veel Yvette, veeeeel heel lekkers!

Sommige boeken lazen we al in dE LeeSclub, andere gaan we nog lezen. Maar lees ze vooral zelf, in je eigen tempo.
En laat me ook jouw top 10 weten!
 
Volgende week mijn mensen-lijst!
 
 
''Eén enkel vriendelijk woord kan drie koude wintermaanden verwarmen.''
-Japans gezegde-

Nog een fijne opwijkende donderdag,
lees ze,
Els 

Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!   


3 opmerkingen:

  1. De jongen, de mol heb ik van Sinterklaas gekregen. Ga ik binnenkort lezen. Heb even gebladerd en lijkt me mooi. Heb je echt 168 boeken gelezen? Wauw wat veel.

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!