donderdag 19 november 2020

dE LeeSclub las:

Ongetemd leven. 

Goedemorgen Leesclubbers. Fijn dat jullie weer op post zijn. Het is echt leesweer hé? Ik heb net een perencrumble gemaakt uit de Bomvolle oven van Van Boven (momenteel een favoriet kookboek, ik maakte ook al haar pindakaaskoeken en banaan-choco cake en kurkuma pittabroodjes en...) en ik drink Earl Grey thee van de Wereldwinkel (momenteel mijn favoriete thee). Ik ben er dus klaar voor, jullie ook?
We lazen Ongetemd leven van de geweldige Glennon, ons volgende boek wordt Jaag je ploeg over de botten van de doden van Olga Tokarczuk. Een Nobelprijswinnaar. Laat dat je vooral niet afschrikken: haar boeken zijn spannend, grappig, anders en vlot leesbaar! (Ik las net Oer en andere tijden en dat is ook super.). We bespreken dat boek na de feestdagen, op donderdag 7/1/21. Dan kan je al direct een Nobelprijswinnaar-lezen van je lijstje van 2021 schrappen ;)
 


Maar dus eerst Glennon:
 

 

Glennons derde boek (na de bestsellers Carry on, heb lief en Carry on en leef) is een boek dat je aan tafel moet lezen. Niet enkel omdat het letterlijk een zwaar boek is maar ook omdat je continue dingen moet onderlijnen, kadertjes trekken en uitroeptekens moet plaatsen. Het staat vol wijsheid, tips, reminders, spiegels, herkenbare dingen.

 

Net als in haar vorige boeken is ze ongeremd openhartig, eerlijk en inspirerend. Dat één van haar beste vriendinnen Elizabeth Gilbert is verbaast me niets; beide vrouwen hebben de gave om met hart en ziel te leven, te vallen en weer op te staan. En dat allemaal, verslavend goed geschreven, met ons te delen opdat wij van hun (fouten) kunnen leren.

 

Waar Glennon in haar vorige boeken nog getrouwd was met haar (nu ex-) man Graig is ze ondertussen getrouwd met haar vrouw Abby. Nu ze plus veertig is is ze eindelijk volledig zichzelf (zegt ze in haar boek), ze heeft geleerd te luisteren naar haar ware innerlijke stem, het Weten, én ze heeft de moed gehad om alles te verbranden wat haar pad naar haar ware ik versperde (lees: haar huwelijk, haar hetero-zijn, de goedkeuring van velen waaronder de kerk).

 

Dat Weten, dat volgen van haar innerlijke stem, is iets dat haar bevrijd heeft, dat haar heeft aangezet om Ongetemd leven te schrijven met de bedoeling zo veel mogelijk vrouwen te inspireren volledig zichzelf te zijn.

 

Haar eerlijkheid, haar moed, haar passie, haar geloof, haar enthousiasme en waarachtigheid maken dat ze in staat is om vuurtjes aan te steken in mensen, waaronder ikzelf.

 

Dikke merci aan Glennon en haar gezin om hun verhaal met ons te delen opdat wij allemaal met hart en ziel, ongetemd, onszelf mogen worden!





En ook een dikke merci om weer mee te lezen, het was een raar jaar maar we lazen toch al veel moois hé!? Zo fijn! Ik hoop dat Glennon jullie een dosis goesting heeft gegeven om er volop voor te gaan, voor jullie prachtige zelf! 

''Zoals de schaduw het lichaam volgt, zo worden wij zoals onze gedachten zijn.''
-Boeddha-

liefs Els
 

Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!   

 
 

2 opmerkingen:

  1. Ik heb Ongetemd leven niet gelezen, omdat ik niet geloof in die maakbaarheid, dat eindelijk volledig jezelf zijn en je leven eerder daarmee teniet doen. Het 'nieuwe' boek ligt toevallig al klaar bij mijn reserveringen in de bibliotheek. Bedankt Els!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ongetemd leven: een boek dat eigenlijk elke vrouw zou moeten lezen.

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!