donderdag 5 november 2020

Boeken en van die dingen

Voedsel voor hoofd en hart en ziel.

Naast mijn werk schiet er niet veel anders meer over. Lijkt het. Ik wil gaan zwemmen, lezen in de Kamiel , taart eten bij Lucas,  oh en pancakes in de Wasbar.
En ik liet mijn brooddoos vallen en het deksel is gebarsten en nu kan ik niet naar de winkel hollen voor een nieuwe en...

Ik heb het nog steeds lastig. Wakker schrikken met een razend hart en niet meer kunnen inslapen...

Er lijkt dus niet veel fijns over. Maar dat is omdat ik niet goed kijk! Want oh wat is er veel. Te veel bijna ;) Er is de natuur, er zijn puzzels en poezen en boeken. 

Er is de online boekenmarathon , maar ook Halina die Alice in Wonderland voorleest (samen met collega's van ITA), er is mijn nichtje die (super goed) met haar school Tiresias van Kae Tempest opvoerde, Behoud de Begeerte zendt onder andere Christophe Vekeman uit, elke ochtend is er de geweldige Ruth Joos over boeken op Radio 1, ... En ja, elke dag staat er ten huize Dingen Die Fijn Zijn een ander boek voor ons raam, ook iets om naar te komen kijken ;) (Kan ook gewoon via mijn Instagram.) Er is eigenlijk te veel te doen. Karel en ik werken ook nog gewoon dus extra tijd hebben we niet. Maar ik ben blij met al die initiatieven. 

Er is niet weinig, er is veel. Je (ik) moet het gewoon willen zien. Ik wil zien, ik ga zien.


 
Gaat het een beetje met jou? Goed voor jezelf zorgen hoor! Dat zeg ik niet alleen, ook Jutta zegt het in haar laatst boek dat ik nu aan het lezen ben. Ik heb ook net Rodham uit, aanrader! Zeker in deze spannende dagen; duimen voor de democraten.

Ik heb net granola gemaakt en zit met een spaghettipompoen in de oven, ook dat haalt me even uit mijn (angstige) hoofd, in mijn lichaam. 
 

''Nee zeggen is de keuze: jezelf teleurstellen of anderen teleurstellen.''
-Damon Zahariades-
 

Alle goeds en geluk, nog een fijne opwijkende donderdag,
Els


Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!    

4 opmerkingen:

  1. Een fijn, opbeurend blogbericht! Dank je wel Els!
    Ik heb De laatste rituelen van Hannah Kent herlezen. Een prachtig boek, maar niet goed voor mij in deze periode. Nu begonnen in Opmerkelijke schepsels van Tracy Chevalier en dat is veel beter voor mijn gemoed ;-) De sterrengever van Jojo Moyes was ook zo'n fijn boek om te ontsnappen aan de werkelijkheid.
    Afgelopen zaterdag toen de positieve uitslag van de coronatest van mijn man kwam, was ik aan het werk in de bibliotheek en had ik gelukkig uit voorzorg al een stapeltje boeken uitgezocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het duimen voor de democraten heeft geholpen, geeft weer wat hoop voor het land van de “onbegrensde mogelijkheden” . Maar voor wie hè ?
    Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!