donderdag 17 december 2020

Lijstjestijd 3

De mensen.

De 3de lijst, de mensen-lijst. Het belangrijkste. Zeker in dit rare, lastige jaar. Ik zag niet veel mensen 'in het echt'. Wel klanten op mijn werk maar geen vrienden, dierbaren, artiesten,...

Mijn lijst gaat dus vooral over mensen die me online deugd hebben gedaan. Zoals daar zijn:

- Nadia in Mondo, zo jammer dat dit boeiende programma moet stoppen!
- Kamala en Joe: hoopgevend in het kwadraat, moge het tij keren.
- Amanda Palmer met haar podcasts, haar liefde en enthousiasme. 
- Wilmes en De Croo die me toch vaak wat hoop gaven in bange dagen, omdat ze met liefde vanuit verbinding spraken. Want alleen samen komen we hier uit. 
-Lize en Tim: Vooral tijdens de eerste lockdown zorgden ze bijna dagelijks voor vrolijke lichtpuntjes in donkere dagen. De podcast van Tim was boeiend en troostend. Lize en haar poezen ontwapenend grappig.
- Kae: Omdat hen zo moedig is, zo helemaal zichzelf. Met grote dank voor het enige (online) festival dat wij dit jaar zagen. En hun wijze, troostende woorden. Hold your own. 
- CAS: voor hun muziek, op repeat. Balsem voor de ziel. 
- Uwi: omdat ik zo veel van hun leer.
-Alle mensen in de zorg, de verkoop, bij de post, de afvalophaling, de politie,... Bedankt om steeds uw werk te blijven doen, voor ons.
-Alle mensen die zich wél aan de regels houden, met extra dank aan zij die vriendelijk zijn tegen de mensen die in lastige omstandigheden ook maar hun werk proberen te doen!
 
Ook een hele dikke merci aan alle lieve opwijkende bloggers die die jaar mijn pad mee hebben verlicht!!! 

Wie nomineer jij dit jaar?
 

Wie een boek wil lezen dat raakt, relevant is én ontroerend, lees Oogst!


Breathe deep on a freezing beach
Taste the salt of friendship
Notice the movement of a stranger
Hold your own
And let it be
Catching
-Kae- 

Liefs en alle goeds,
Els

Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!   

2 opmerkingen:

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!