donderdag 28 december 2023

Het derde lijstje

De boeken!

Het laatste lijstje. Ergens heel moeilijk te kiezen maar ergens ook niet. Ik hou het hele jaar alles bij op (onder andere) Goodreads en Hebban. Volgens de eerste site las ik 211 boeken dit jaar, volgens de tweede 200; niet elk boek is op elke site beschikbaar vandaar... Ik hou ook een geschreven boekje mee met een quotering. Daaruit koos ik voor onderstaande lijst eerst een stuk of 30 boeken die een hartje hadden gekregen. Makkelijk. Uit die 30 moest ik er 10 kiezen. Iets minder makkelijk ;) Vandaag kies ik deze 10, in willekeurige volgorde:
 

 
*Monsters: Super boeiend, uitdagend, je krijgt er een andere kijk op de wereld door. 
*Oersoep: Een met niets te vergelijken trip. 
*Het witste woord. Van alle moois dat Eva Meijer ooit schreef springt dit er nog eens bovenuit.  
*Honger, heteronormativiteit & het heelal. In stukjes moeten lezen, voorzichtig. Wegens weergaloos rakend.  
*Ik heb een paar vragen voor je. Doet je zo anders naar je eigen verleden kijken. Wow! 
*Vrouw, wildevrouw, wijzevrouw. Zo boeiend, mooi en leerrijk.  
*Blauwbaard. Geweldige hervertelling, feministisch én prachtig mooi.  
*Het boomhuis in het bos. Klune wordt nog beter en grappiger en meer queer en... Yes! 
*Morgen en morgen en morgen. Gamen is mijn ding niet maar dit boek kon ik niet wegleggen! 
*Hoe overleef ik alles wat ik niemand vertel. Oh, verliefd! Ik wil nu heel deze reeks lezen.  
 
Wie meer over deze boeken wil lezen kan voor recensies terecht op mijn Hebban of Goodreads (zie hierboven). Ik heb ze dit jaar ook al op mijn Insta gezet en/of hier op mijn blog. Sommigen lazen we al met dE LeeSclub (weer van start in januari), anderen gaan we nog lezen.
 
Er zijn pareltjes net uit de top 10 gevallen maar blijf me hier en op Insta volgen dan mis je niets volgend jaar. 
 
Vandaag begin ik in: Bedenktijd. Zin in! 
 
Je kan de boeken rechtstreeks via de linkjes online of bij de schrijver zelf kopen. Of je gaat naar je eigen geweldige onafhankelijke boekhandel. Die van mij is De Groene Waterman; doe ze mijn groetjes!
 
Hoe ziet jouw boekentop (tien) van 2023 er uit?
Laat maar horen!
 
 
Groots gloedvol geluk gewenst! 
-Els-
 
 
Tot volgend jaar,
Els
 

Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!    

 
 
 

1 opmerking:

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!