dinsdag 26 december 2023

Lijstje 2

Gezien.

Allereerst: een fijne tweede Kerst! En aan zij die, zoals ik, toch moeten werken: sterkte!
Deze week zal het al iets minder druk zijn op het werk maar werk ik nog méér dagen (waaronder 4 vroeges, 3 na elkaar) dus zal ik nog meer kapot zijn. Op Kerstavond haalde ik net half negen ;) Maar we vieren alle dagen gewoon met ons tweetjes dus dat is niet erg. 

Ik ben dE LeeSclub niet vergeten maar stel ze uit naar januari. 

Vandaag ben ik aan mijn tweede lijstje toe, de mooie dingen die ik zag. In willekeurige volgorde:

* And just like that. Serie. Heel wat kritiek op, onterecht vind ik. Het is SATC maar dan helemaal van nu en ik hou er van!

* Booskmart. Film. Al een oudere film maar nu voor het eerst gezien en me kapot gelachen. Female gaze humor is zo veel beter!

*Barbie. Beste film. Wijs, mooi, grappig, origineel,...

*Ammonite. Kate én Saoirse. Sterke vrouwen, fossielen, ik was daar aan die kust al eens, queer, wat wil een mens nog meer,...

* All the beauty and the bloodshed. Docu. Moedig, mooi, mokerslag. 

*Nan Goldin in het Stedelijk museum. Aansluitend bij de docu. Wat een tentoonstelling! Zo onder de indruk. This will not end well.

*The woman in the wall. Serie. Ik zag veel geweldige series op BBC maar deze greep me echt aan. 

*De zonsopgang op de Tor. Waar de foto van onze kerstkaart genomen werd. Al vaak beklommen maar nog nooit voor de zon opkwam. Magisch om het ontwaken van de wereld vanop die plek mee te maken!

*Being Kae Tempest. Docu. Eén van de boeiendste artiesten van deze tijd!

*Het uur van de wolf: Barbara Stok. Docu. Wat een geweldige vrouw, boeiend! Ook fan van haar boeken. 
 
Wat/wie was voedsel voor jouw ogen en ziel?



 
Momenteel lees ik: De kwetsbaren. Zo mooi. 
 
Hope is the thing with feathers
that perches in the soul
and sings the tune without the words
and never stops at all.
-Emily Dickinson-
 
 

Sterkte of veel plezier deze week, wat er je past,
Els
 

Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!    

 



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!