donderdag 26 december 2019

Bij-komen

De helft.

Mensen zoals ik met hsp en/of ptss herkennen het wel: de feestdagen zijn slopend. Maar goed nieuws: we zijn al op de helft :) Ik denk dat er wel meer 'etiketjes' en zelfs etiket-lozen (bestaat dat nog?) zijn die zich nu gesloopt voelen.
Heel belangrijk, niet te vergeten, is dat jij de regie in handen hebt, altijd.
Je mag nee zeggen, je grenzen tonen, je emoties laten zien. Dat mag.

En ok, er zijn verplichtingen waar je niet onderuit kan (moet je mij niet zeggen) maar zelfs daar kan je op de één of andere manier wel de touwtjes in je handen houden. Door geregeld ademhalingsoefeningen op het toilet te doen, of je Instagram te checken ;) Ik zeg maar wat.

Ik ben blij dat ik vandaag mijn vrije dag heb. Komt als geroepen. Brood bakken, lezen en naar de 1000 klassiekers luisteren (nu: Janis Joplin; had gerust 800 plaatsen hoger mogen staan).

Nog 1 feestweek, daarna nog Verloren Maandag en dan is alles terug normaal, ook op mijn werk. Ik tel al af ;)

Ahja: Ik heb net Zal ik ooit goed genoeg zijn gelezen. Aanrader!

Nello en Patrasche in kerst-tenue.
Ik wens jullie een warme tweede Kerstdag en alvast een fantastisch Oud en Nieuw!


''Verwachting heeft een sterke aantrekkingskracht; verwacht goede dingen, geen slechte.''
-Uit The Secret van Rhonda Byrne-

Nog een fijne opwijkende donderdag,
liefs Els


Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!  

6 opmerkingen:

  1. Ik kan wel genieten van feestdagen maar ik ben ook blij dat het daarna weer normaal word ,
    Ik heb je bundel aangekregen en deze namiddag ga ik met een koffie in de zetel en begin er in te lezen ik wens je nog een fijne dag en groeten van Simonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog even volhouden met zijn allen en dan met hernieuwde goede voornemens het nieuwe jaar in. Dikke 2e kerstkus voor de laatste dagen van het jaar XX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Els, bijna weer 'normaal'. Ik krijg altijd nog een beetje België mee dankzij jou; 1000 klassiekers en Verloren Maandag vind ik ook een mooie :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Verloren Maandag, daar had ik nog nooit van gehoord. Heb het natuurlijk even opgezocht, interessant ! Sterkte nog !

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!