dinsdag 7 januari 2020

Cijfers

Genoeg.

Hier ben ik weer. Mijn beste wensen allemaal. Bedankt om hier weer aanwezig te zijn. Laten we er samen een mooi 2020 van maken.

Vorige week had Karel 2 extra dagen vrij, kadootje van de baas. Ik was ook thuis en dat heeft ons deugd gedaan. Deze week moet ik weer een extra dag werken, volgende week is het Verloren Maandag (fijn dat jullie dat nu ook kennen ;)) dus dat is ook een extra dag werken. Ik tel al af naar de week daarna. Feestdagen zijn geestelijk en lichamelijk uitputtend hé!?

Omdat dit het moment is om terug te kijken doe ik dat ook even. Eerst en vooral: ik eet nu 10 jaar geen vlees meer en ben daar zo blij om! Dat gaan we zo houden :)

Vorig jaar gingen we 52 keer zwemmen. Wat normaal is als je elke week gaat zwemmen maar toch. Soms ben je ziek, soms is het zwembad gesloten,... dan toch 52 keer halen vind ik wel fijn.
Ik fietste ook 811,10 km voor de lol. Omdat dat mijn hoofd leeg maakt, net als het zwemmen. We gingen ook best vaak wandelen maar dat heb ik nergens bijgehouden. En ik las 145 boeken. Een record.


Allemaal cijfers om trots op te zijn maar ook gevaarlijke cijfers. Omdat ik al snel de lat hoog leg en streng ben voor mijzelf. Meer en beter en hoger en... ge kent dat.



Dus. Dus ga ik niet méér zwemmen (er komt een nieuwe tattoo aan dus dat wil sowieso al zeggen een paar weken niet zwemmen), ga ik zoveel fietsen als ik zin heb en het weer het toelaat. En ga ik minder boeken lezen. Jawel, minder. 100 ofzo ;) Lezen moet ontspanning blijven en geen race tegen de klok.
Net Heksen uit. Boeiend!

Je kan het al raden misschien, mijn woord van het jaar wordt: genoeg.
Ik ben genoeg, ik doe genoeg, ik heb genoeg.
Genoeg. Punt.

Dankbaar voor wat was, dankbaar voor wat gaat komen.
Welkom 2020, welkom jullie allemaal.



''Als je vrije tijd invult, heet het geen vrije tijd meer.''
-Olaf Hoenson-

Nog een fijne Dankbare Dinsdag!
Liefs Els



Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!   

15 opmerkingen:

  1. Ik vind de Feestdagen ook uitputtend. Ze waren fijn, maar ik ben ook blij dat het nu weer gewoon is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 'Ik ben genoeg, ik doe genoeg, ik heb genoeg.' Prachtig. Dat is het beste voornemen dat ik al gelezen heb! :-) Veel plezier in 2020!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Herkenbaar weer. Zelfs de vrije tijd wordt een la(s)t waar je je aan wilt meten. Genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Awel ja, ik herken die valkuil en ik vind dat een goed voornemen van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk, ik houd van cijfers! En wat een goed woord voor dit jaar: GENOEG!
    En genoeg is genoeg.
    Je quote over vrije tijd is ook prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook van mij de beste wensen voor 2020. Ik wens je een jaar vol genoeg-doening!
    Groetjes, Nele

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt veel gezwommen en gelezen. Ik doe het je niet na hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik houd van jouw ‘genoeg’. Ook voor mij een thema; ‘Ik ben goed genoeg. Precies zoals ik ben.’
    Dankjewel voor je mooie woorden.
    En ik ben benieuwd naar je nieuwe tattoo!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Meer dan "genoeg" wat jij hier opsomt. Fijn dat je er niet over wil. Verstandige Els! Bij mij was het dit jaar niet genoeg. Het moet anders. Ik doe iets fout met mijn tijd want er was van vele dingen te weinig. Zoveel plannen waar niks van kwam. Mijn tijd beter indelen is vast een oplossing of word ik gewoon veel en veel trager door de leeftijd? ;-) Laat ons hopen van niet. En voor jullie een mooi nieuw jaar hé!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Genoeg is altijd genoeg? Misschien had jij dit jaar nodig zoals het was...

      Verwijderen
  10. Ik was nog op zoek naar een woord voor dit nieuwe jaar en heb het gevonden: genoeg! Top! En wat leuk dat boekenlijstje, waar haal je dat vandaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kan je gelezen boeken ingeven op Hebban of Goodreads, bij beide kan je ook een challenge aangaan. Ik zet deze dit jaar op 100 boeken. Op het einde van het jaar krijg je dan een overzicht als dit. (Goodreads in dit geval).

      Verwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!