dinsdag 17 december 2019

Sound bath

Mediteren als geschenk

Zondag gaf ik mijzelf een mooi geschenk: een sound meditation. 
Nadat ik voor Stadsverlichting al eens bij Kim was ging ik nu voor de eerste keer terug, voor een 'echte' les. 45 minuten even weg zijn van de wereld, wat doet dat deugd! De sound bestond uit klanken die Kim uit haar klankschalen liet komen. Ik had nog nooit zoiets gehoord, het geluid kwam echt van overal, het omarmde me. Ik sta al te popelen om nog eens terug te gaan. Voor wie nog twijfelt of meditatie wel iets voor haar is, probeer het eens. Als eindejaarsgeschenkje aan jezelf.
Is het niet je ding, jammer dan. Maar als het wel je ding is... Feest!


#dankbaredinsdag !

Enne, het word van het jaar is winkelhier. Jammer genoeg niet opwijking ;) Maar winkelhier is tof, met mijn werk hebben we meegewerkt aan de lanceringsactie van Unizo dus ik voel me verbonden :)

Nog een leestip: Anders dan wij. Een jeugdboek over Virginia Woolf en de Bloomsbury groep!


''Geluk is als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet met elkaar in harmonie zijn.''
-Mahatma Gandhi-

Fijne dag,
Els


Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!  

8 opmerkingen:

  1. Ik heb het opgezocht, winkelhier. Nu probeer ik zo weinig mogelijk (nieuw) te kopen, maar online 'winkelen' is zo fijn voor mensen die snel overprikkeld zijn in het algemeen en autisten in het bijzonder!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het gaat ook over in buurtwinkels shoppen ipv in grote ketens, dat is dan weer wel iets voor ons :)

      Verwijderen
  2. Ik hoorde het vanmorgen op de radio, vind het een prachtig woord en we doen het al zoveel mogelijk, lokaal winkelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik geloof erin dat meditatie voor iedereen heilzaam kan zijn en het is er in zoveel verschillende vormen inclusief gewoon 'nuchter' thuis. Leuk woord winkelhier. Past wel bij mij als boomer 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb ooit een lezing bijgewoond met klankschalen, en dat was inderdaad wel een bijzondere ervaring.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi cadeau voor jezelf! Heel goed dat je dat doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk woord, ik ga er ook meer aan doen in 2020!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat fijn dat je genoot van de klankschalen. Lijkt mij ook heel ontspannend.

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!