donderdag 18 juni 2020

Girlpower

Krabben

Dinsdag verscheen het nieuwe boek van Daan Borrel en Milou Deelen: Krabben.
Ik heb het nog niet maar het is besteld. Ik weet wel wat de conclusie is (in het heel kort): vrouwen krijgen te weinig aandacht, ruimte en reageren daarom als krabben in een mand als er een vrouw uit de mand probeert te klimmen.
Met mijn blog probeer ik daar vaak iets aan te doen door boeiende mensen (vaak vrouwen) wat extra aandacht te geven. Noem het een opwijking ;)

Toffe dingen van vrouwen delen is niet moeilijk, vaak is er zelfs te veel en moet ik kiezen. Ik deel er vandaag 3:

* Zaterdag is het Internationale yoga dag. 'Ons Adrienne' (wij doen elke maandag van Adrienne) doet zaterdag een live stream, hier. De opbrengsten gaan naar een goed doel, dus het is win-win! Het zal bij ons rond 18 uur beginnen.

*Ook op zaterdag is er het Focus Music Festival, online. Met als headliner én curator Kate Tempest. Dé Kate Tempest! Woehoe. Dat begint om 20 uur. (Ook voor het goede doel.)

*Seffens (vanaf 12 uur) is er hét event van Daan en Milou. Van 12 uur vandaag tot 12 uur morgen.
De perstekst:
Daarom organiseren Borrel en Deelen op 18 juni een event. In een 24-uur-durende feministische 'talkshow' in VondelCS, van donderdag 18 juni 12:00 uur tot vrijdag 19 juni 12:00 uur laten we oneindig veel mensen aan het woord; geven we ze ruimte en vragen Daan en Milou ze waar zij denken dat vrouwen meer ruimte moeten krijgen. De volledige 24 uur worden live gestreamd, en het event is volledig corona-proof. Elke gast kan gratis een tijdslot van een kwartier reserveren en daarin gaan ze in gesprek met Daan en Milou over waar vrouwen meer ruimte zouden moeten krijgen in onze samenleving.
Een kleine greep uit de gastenlijst: Lize Korpershoek, Kaouthar Darmoni (directeur Atria), Tamara Sela (Women.INC), Stella Bergsma, Dieuwertje Mertens en nog veel meer! 


Je weet dus wat doen komende dagen! Fijn hé?
Heb jij nog vrouwen die je wat extra aandacht wil geven? Laat maar horen in de commentaren! 

Oh ja, net Het boek der tranen uit; prachtig!

Daan's vorige, geweldige, boek! BH en tampons, zie link.


''Wees handig met onzekerheid, ontspan in de chaos en raak niet in paniek. Dat is het spirituele pad.''
-Pema Chodron- 


Nog een fijne #opwijkendedonderdag!
Liefs Els

Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!   


 

3 opmerkingen:

  1. Er is genoeg te doen de komende dagen, geniet ervan Els.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor de Yoga tip!
    Vorige week nog weer vol goeie moed begonnen met een half uurtje Yoga with Adrienne, maar plicht en taak roepen me er zo snel weer bij weg. Zolang ik steeds weer terugkeer naar yoga zal het wel goed zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!