dinsdag 2 juni 2020

Pech jaar

Mijn jaar tot hier toe...

...was niet zo geweldig:
*tand ontstoken, moest ontzenuwd worden
*peesontsteking aan mijn voet
*gedoe met onze advocaat, nog altijd in de nasleep van de overval die al bijna 10 jaar geleden is...
*lockdown
*zaterdag viel ik met de koersfiets: wenkbrauw gebarsten en blauw oog (donker roze in feite), 2 diepe open wonden, 7 schaafwonden, ettelijke blauwe plekken en wat gekneusde ribben
*Amerika brandt

Je zou er moedeloos van worden. En dan ben ik nog niet eens ziek of zwart of beide. Dus heb ik nog niet te klagen. Ik loop al een heel weekend mijn tranen te verbijten. De wereld is om zeep. Is echt super slecht bezig. En daar moet ik dus van huilen.

Het is tijd voor een ommekeer. Een grote, radicale ommekeer. Iedereen is gelijk en we delen één en dezelfde bol en daar moeten we het met doen. We moeten zorgen voor elkaar en voor Moeder Aarde. Dat zou, zeker nu, duidelijk moeten zijn!


De wereld is gemeen, hard, lelijk. Maar ook schoon en troostend en van ons allemaal.
#blacklivesmatter

Ik voel me slecht én goed. Ik heb pijn, in mijn lichaam maar ook in mijn hart.
Ik huil, niet om mijn lichaam, maar om onze aarde, mijn poc medemensen.

Ik heb hoop. Ik wil blijven hopen en blijven geloven.
Spreek je uit.

Lees, luister, informeer jezelf met de juiste informatie.
Ontdek Nahko. Zijn laatste cd Take your power back is zo actueel. Luister ook zeker zijn Real Medicine Tribe sessies op Instagram.
Lees James Baldwin, na meer dan 50 jaar nog brandend actueel, jammer genoeg.

Hou je ogen open én spreek!


I got my hands up
Follow directions still they shoot us
I'm fucking sick and tired of no justice
No peace
Promise me I'll never pick your body off the streets
We're all taking heat here
The trust is broken I don't get these police
-Dear Brother, Nahko-

Nog een fijne #dankbaredinsdag,
Els


Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!   


6 opmerkingen:

  1. Ja, wat een toestand.... Ik vind het ook vreselijk!
    Beterschap voor jezelf gewenst, doe voorzichtig!
    Lieve groet,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 2020 is tot dusver niet bepaald een prettig jaar inderdaad....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Els, we moeten vooral ook goed voor onszelf en onze naasten zorgen> Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inderdaad geen fijn jaar tot hiertoe maar het zal wel beteren ,en wat die toestanden in de wereld betreft dat is inderdaad om bij te wenen hoe de mensen elkaar zo behandelen ,zou het niet zijn dat we met teveel zijn op deze kleine bol ?ik wil je toch wat moet inspreken en bedenk dat dit ook weer voorbij gaat nog veel groetjes van Simonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zorg goed voor jezelf en voor Karel, Sterkte !
    Samen kunnen jullie het aan.

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!