donderdag 21 januari 2021

Blogtour-dag

Woehoe!

Woehoe, het is eindelijk zo ver: vandaag is het mijn beurt in de blogtour van De zware rugzak! Bedankt aan uitgeverij Van Driel; fijn dat ik mee mag doen. Noem het een opwijking maar ik deel graag mijn enthousiasme over dingen die ik fijn vind.
 


Gisteren kon je lezen wat Mama met een wolkje over het boek schrijft. Vandaag deel ik mijn recensie met jullie:
 

De zware rugzak vertelt het verhaal van het kleine meisje Enid dat net haar opa heeft verloren. Omdat ze zo verdrietig is besluit ze te gaan wandelen om de dingen te zien die haar blij maken. Maar het wandelen is zo moeilijk en haar grote gele rugzak is zo zwaar. Gelukkig komt ze op haar pad mensen tegen die haar helpen om haar (letterlijke en figuurlijke) rugzak minder zwaar te maken.

 

De zware rugzak is een wonderschoon klein pareltje, voor kinderen maar zeker ook voor volwassenen. Het gaat over afscheid, over rouw en de 5 fases die daar bij horen.

 

In deze moeilijke periode moeten we allemaal afscheid nemen; van mensen maar ook van dingen, gewoontes, vrijheden,… De wijze woorden van Surgey, gecombineerd met de prachtige tekeningen van Ivankovic maken dit boekje tot het allerfijnste troost-geschenk. Voor jezelf, voor vrienden of familie. Mensen die het moeilijk hebben en wel een hart onder de riem, wat voedsel voor de ziel, kunnen gebruiken.

 

Over gevoelens praten is niet altijd makkelijk, zeker nu niet, nu alles online en vanop afstand moet gebeuren. Daarom komt dit boekje (dat makkelijk per post kan verstuurd worden) als geroepen. Een hartverwarmend lichtpuntje in donkere dagen!

 


 


 
Ik hou van boeken, vooral van boeken met een wijze boodschap. Ik hou ook van illustraties, en die zijn in dit boek prachtig. Dus ja, ik heb dit boek gekregen, en niet zelf gekocht, maar ik ben echt wel fan. Aanrader! Het is te vinden in je favoriete lokale boekhandel of hier.
 
Morgen is het aan Linda schrijft. Dat is het toffe aan een blogtour: je leest veel verschillende meningen; altijd boeiend.

Omdat ik geloof in de kracht van woorden en beelden, in de kracht van een klein gebaar, doe ik een kleine give away! Laat hieronder weten wie volgens jou wel een kaartje (een echt De zware rugzak kaartje!) in de brievenbus kan gebruiken. Echte post is altijd fijn hé! En ja, je mag ook jezelf nomineren :)

Ondertussen lees ik verder in: Al die tijd. Ook een aanrader. 
Ja, met maar één arm zit er niet veel anders op dan lezen, lezen, lezen :)


''Doe het! Heel het leven is een experiment.''
-Ralph Waldo Emerson-

Lees ze,
Els
 

Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci! 


1 opmerking:

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!