donderdag 28 januari 2021

Gedichtendag 2021

De Poëzieweek is weer begonnen!

Hoera! Hoera! Voor mij is het alle dagen Gedichtendag maar nu is het weer de enige echte voor ons allemaal. Zo fijn dat poëzie even de aandacht krijgt die het verdient.

Er zijn zo veel soorten gedichten, zo veel dat ze teweeg kunnen brengen. Gun het jezelf, iets nieuws te leren kennen. Zeker in deze donkere dagen.


Dit is een klein deeltje van mijn voorraad. Ik heb 2 vakken vol, er staan 2 rijen bundels in. Dan liggen er nog op gestapeld. Ik heb er nog een stuk of 10 die ik nog moet lezen én ik heb er nog 3 besteld bij de Groene Waterman. 
 
Want nee, poëzie heb je nooit genoeg. 
Een absolute favoriet heb ik niet.
 
Ik bracht in eigen beheer al 2 bundels uit. De laatste is nog te koop. 
Een klein voorsmaakje:
 

Samen in bad hand in hand, jouw tranen worden nat en ik lach. Dit is mijn leven. Ik weet niet wat morgen brengt, ik weet niet waar ik heen wil, ik weet niet wat ik denk. Het bad is vuil, jouw snot drijft in mijn richting. Ik huil maar blijf voorzichtig.

Waar was jij nou al die tijd, soms zag ik je nog lopen en toch was ik je kwijt. Onze borsten drijven, als eilandjes boven de waterrand, het water koelt af maar ik hou vast aan je hand. Je haren hoog opgestoken, met een potlood zo te zien. Wij hier samen voelt als meer dan ik verdien. Je huilt, je lacht, lacht nog wat meer en ik denk aan later en besef ‘vandaag keert nooit weer’.
 
En nu ga ik verder lezen in de nieuwste bundel van Lieke Marsman: In mijn mand. Lieke is trouwens de kersverse Dichter des Vaderlands! 
 
''Als ik mijn grenzen kan aangeven, hoef ik geen muren te bouwen.''
-Franka Klein-
 
Nog een fijne #opwijkendedonderdag/Gedichtendag
Els  
 

Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci! 
 

2 opmerkingen:

  1. Wow, mooi gedicht! Citaat ook heel mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geniet er van. Een waar citaat trouwens. Om te onthouden. Fijn weekend, eentje om met een boek in je zetel te kruipen met de regen tikkend tegen het raam. Gezellig. :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!