donderdag 25 februari 2021

Journal

Journal oftewel: mijn schrijfboek.

Na het lezen van het geweldige The artist's way van Julia Cameron besloot ik dat ik ook 'ochtendpagina's' wou schrijven. Maar dan niet 's ochtends omdat ik geen geregeld werkleven heb en 2 keer in de week om 4 uur opsta. Ik schrijf 6 dagen per week, minstens 2 pagina's, in een 'journal' zoals ze dat tegenwoordig noemen. Ik noem het gewoon mijn 'schrijfboek' al klinkt dat minder cool ;) Ik schrijf om 10 uur of om 16 uur, bij mijn theetje dat ik dan drink, afhankelijk van de dag. Op zondag schrijf ik vaak meer.

Het liefst schrijf ik ergens op verplaatsing. Omringd door mensen die rustig aan het lezen zijn, een beetje praten, theetjes drinken. Maar dat is al maanden geleden... Ik stond er nooit echt bij stil hoeveel ik schreef. Eens een boek vol was ging het in een doos en als die doos vol was ging ze naar de zolder. Ik lees niets terug. Tot ik vorig jaar op 27/3 een nieuw boek begon en het "Coronaboek" noemde. Ondertussen ben ik bezig in Coronaboek 4. Wat dus wil zeggen dat ik ongeveer om de 3 maanden een boek vol heb. Best veel hé... Het is een verslaving, een opwijking. 
 
 
Om de één of andere reden krijg ik de foto niet gedraaid maar alla. 
Ik schrijf in alles; als het maar lijntjes heeft en een elastiek. Ik versier mijn boeken ook altijd met inspirerende of goestingevende plaatjes. Uit Flowmagazine, stickers met 'Echte Elsen' of mooie kaartjes. De boeken van de Action zijn goed, die van Creachick ook. Maar ik kocht er ook al in de kringwinkel.
 
Ik schrijf geen grootste dingen, niets boeiends, gewoon dagelijkse sh*t. De zorgen die ik heb schrijf ik van me af, eigenaardigheden die ik me over 50 jaar wil herinneren komen er ook in (de bakken sneeuw bijvoorbeeld). Niets groots. Gewoon mijn leven ;)
 
Doen jullie dat ook? 
Ohja, Julia heeft trouwens een nieuw boek uit. Ik heb het al liggen maar moet het nog lezen. Aangezien alles van haar boeiend en inspirerend is durf ik al te stellen
dat het ook een aanrader zal zijn. 
 
Wat ook een aanrader is: Renegades: Born in the USA. 
De nieuwe,terechte hype, podcast van Barack Obama en Bruce Springsteen! Twee van mijn favoriete mannen om naar te luisteren. Gisteren luisterde ik tijdens het brood bakken na mijn werk nog non-stop naar Letter to you. Omdat dat een geweldige plaat is maar ook omdat ik zo rustig word van de stem van Bruce. 
Nog Bruce fans? Barack fans?
 
 
 
“the poets down here don't write nothin' at all, they just stand back and let it all be...”
-Bruce Springsteen- 
 
Nog een fijne opwijkende donderdag,
Els
 

Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci! 
 
 
 
Adult life is dealing with an enormous amount of questions that don't have answers. So I let the mystery settle into my music. I don't deny anything, I don't advocate anything, I just live with it.
Read more at https://www.brainyquote.com/authors/bruce-springsteen-quotes
 
 
Adult life is dealing with an enormous amount of questions that don't have answers. So I let the mystery settle into my music. I don't deny anything, I don't advocate anything, I just live with it.
Read more at https://www.brainyquote.com/authors/bruce-springsteen-quotes
 



 
 

 

2 opmerkingen:

  1. wat een mooie opwijking.
    Ook ik schrijf dagelijks in mijn boekjes. Ik heb er inmiddels een hele kist mee gevuld. Ook ik kamp met PTSS en door het schrijven kan ik alles een plaatsje geven en zorg ik voor ruimte in mijn hoofd.
    Ik vind je blogs erg mooi en inspirerend en vaak geven ze me ook inzichten . Nogmaals dank je wel dat jij bestaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel fijn Els, dat het schrijven je kan helpen.
    Een prima opwijking !

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!