dinsdag 9 februari 2021

Vogels voederen

Mooi!

De sneeuw. Mooi maar ook ferm lastig. Niet enkel voor de mensen (hoe geraak ik op mijn werk?) maar ook voor de vogels. Extra voederen is nu de boodschap. Maar daar krijg je wel wat voor terug! Wij hebben al maanden 6 mussen, sinds een tijdje hebben we ook 1 roodborstje en soms een tortel en een kauw. In de lente en de zomer hadden we pimpelmezen en koolmezen maar die zagen we sinds de herfst niet meer.
 
Sinds er sneeuw ligt hebben we de mussen en de roodborst én een merel en 2 pimpelmezen! Tof hé. Gelukkig houden onze twee jagers niet van de sneeuw, die blijven liever de hele dag in hun warm bedje. De vogels blij, ik blij.

Er is elke dag wel iets om dankbaar voor te zijn.


En op mijn werk geraken is ook opgelost: Karel neemt een vroege lunchpauze om me te kunnen brengen. Zooooo lief!
 
Om nog meer fun te hebben als je vogels in je tuin hebt!


Well as giraffes say, you don't get no leaves unless you stick your neck out.
-S. Waddell-
 

Nog een fijne #dankbaredinsdag!

Liefs Els 


Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci! 

4 opmerkingen:

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!