donderdag 11 maart 2021

Met de billen bloot

Geen touwtjes.

Op deze winderige donderdag deel ik een nieuwe opwijking: onderbroeken. 
Oh wat vond ik het lastig om een goede onderbroek te vinden. In feite is mijn zoektocht eerder een afwijking te noemen...

Ik heb door mijn PTSS vaak last van allerlei vormen van netelroos. Dat kan ontstaan door de zon, druk, wrijving, planten, medicijnen,... Ik moet dus goed letten op wat ik dicht op mijn huid draag: het moet zacht zijn, zonder etiketten, mag niet snijden of knellen of,... Zeker op het vlak van onderbroeken niet makkelijk. Ik had een goed merk maar dat wijzigde het ontwerp, er kwamen scherpe elastieken aan de randen dus die kon ik net meer dragen. 

Toen begon de zoektocht. Wat een gedoe. Om kort te zijn: ik heb een berg broeken voor de kringwinkel klaarliggen. Ze zijn te klein (maten verschillen zo veel per merk), hebben te scherpe randen, kruipen tussen mijn billen (dat touwtjes-gevoel haat ik),...

Tot ik plots iets las over ndrwr:  Belgisch, duurzaam, eerlijk en zacht. Na het urenlang bestuderen van hun website (met prachtige foto's van gewone mensen in (bijna) alle kleuren, leeftijden en vormen, foto's van Lieve Blancquaert) heb ik de sprong gewaagd. Op de site staat een matentabel, ik heb mijzelf dus eerst gemeten, omdat ik echt wel broeken wou die pasten.
Ik bestelde 2 slips en 1 hipster (elk 10 euro, gratis verzending vanaf 25 euro). Ze waren snel hier, verpakt in karton, geen plastic. En ze pasten perfect en ze zijn zacht, zo zacht, en ze kruipen niet tussen mijn billen en ze maken me blij. Echt.
 
Het klinkt stom maar ik voel me nu echt opgelucht. Ik weet waar ik in de toekomst terecht kan. Weeral een zorg minder.
 
 
Dit is een foto van mij, in mijn hipster :)
 
En ja, ik heb mijn broeken zelf betaald, dit is geen sponsoring. Wat niet wegneemt dat ik heel blij zou zijn als ze mij nog wat dingetje opsturen om uit te proberen. Ik offer me graag op als proefkonijn ;)
 
Waarom dan een hele blogpost over 1 merk? Omdat ik er zo blij met ben! Omdat het echt een lastige zoektocht is geweest. Misschien help ik hier iemand mee die ook netelroos heeft. In lastige tijden al 1 onderwerp op de 'lastige-lijst' kunnen schrappen, hoe klein ook, dat voelt goed!

Hebben jullie een favoriet ondergoed merk? En zo ja: welk merk en waarom?

Ik ga nog wat verder lezen in: Het spel. Weer Elle Kennedy, ik heb het nodig :) 
 
 
We moeten leren meer te zien, meer te horen en meer te voelen.
-Susan Sontag-

Nog een fijne opwijkende donderdag,
liefs Els


Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci! 

 


4 opmerkingen:

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!