dinsdag 6 juli 2021

Follow the sun

Dankbare dinsdag.

Ik ben zo iemand die een liedje nodig heeft. Een liedje dat me recht houdt. Dat liedje draai ik dan weken of maanden, tot het niet meer 'werkt'. Ik vind het dan nog wel mooi maar de magische kracht is dan (tijdelijk) weg. Als het goed loopt hebt ik tegen dan al een ander liedje. Maar vaak zit ik een tijdje zonder en dat is lastig!

Het tofste is om een liedje te vinden als je er geen zoekt. In een boek of film of in... Dwars door de Middellandse zee. Follow the sun. Een zalig zomers liedje, om deze grijze dagen op te fleuren!


Heb jij (momenteel) een liedje waar je dankbaar voor bent?

Het is ook lees-weer. Ik las net Mirakel en Mijn nachten met Spinoza.
Wat lees jij nu?
 
 
 
We worden niet bemind omdat we goed zijn. We zijn goed omdat we bemind worden. -Desmond Tutu-
 
Hou je warm, fijne week,
Els
 
Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!   


4 opmerkingen:

  1. Ik heb net Eleanor Oliphant uit. Heerlijk. Ik heb je gemaild over de nomen est... Gemist?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Momenteel niet Els, maar vaak wel en soms is het ook wel eens knap irritant .
    Als er ‘s-morgens een liedje in je hoofd komt en het wil er maar niet uit ( als je dat wil )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O ja ik heb heel vaak muziek aan staan. Vind het anders zo stil en het werkt lekker. Na het werk hou uk wel vanstilte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat van die liedjes herken ik wel. Lastig vind ik wel dat er soms een bepaalde emotie aan dat liedje verbonden wordt. Als je het liedje terug hoort, komt die emotie ook terug en als dat een niet fijne emotie is, hoor ik het liedje liever niet meer, terwijl het vaak wel een mooi liedje is. Follow the sun is voor mij ook een fijn liedje, kleine blijmaker met nostalgie.

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!