donderdag 29 juli 2021

Laatste keer Watou?

Beetje een sof én een tof receptje.

Mensen die hier al langer lezen weten het: elk jaar gaan wij naar ons jaarlijkse hoogtepuntje: Watou kunstenfestival. 2 jaar geleden stopten de toenmalige curatoren er mee. Vorig jaar gingen andere mensen het doen, in samenwerking met de Stad Poperinge. Het kon toen niet doorgaan, u weet wel waarom. Maar er was wel een kei toffe poëzieroute.
 
Die laatste is er nu ook maar wij deden het 'echte' festival. Om kort te zijn: het was niet zo geweldig. Het is best duur, je moet om 11 of 13 uur komen (iedereen op een hoop dus, niet echt coronaproof), en zo heel veel moois is er niet te zien.
 
Smaken verschillen, gelukkig maar.  Dus laat u door mij vooral niet tegenhouden. Maar ga niet dit jaar voor het eerst omdat je me al jaren enthousiast weet bloggen hierover. Ik had het gevoel dat het meer ging om Poperinge en omstreken aan te prijzen dan om de kunst zelf; de stad Poperinge is dan ook mede-organisator. Ik snap dat. Maar ik hield zo van het kleine, het intieme, het verrassende, soms wat klungelige en morsige. (Hoewel de kunst altijd fenomenaal was).
 
Ik hield ook zo van de doe-dingen. Noem het een opwijking ;) Ik had dat dit jaar niet verwacht, met de huidige maatregelen enzo, maar ik weet niet of ik het er volgend jaar nog eens op waag. Jammer. Maar alles verandert hé...
 
Tracy Emin was het mooiste!

Momenteel loopt er iets in Brugge en dat zou wel heel goed zijn hoor ik...
 
Iets helemaal anders:
Ik ben  in een geweldig boek bezig, dat iedereen zou moeten lezen Drinkbare rivieren. Ferme aanrader!
 
En tenslotte mijn recept:
Roerei met ketchup! 
Dat is het recept ;)
 
Ooit eens uitgevonden door mijn broer en ik, toen mijn ouders niet thuis waren. En heel af en toe maak ik het nog eens, als ik alleen thuis ben. Karel wil (durft) er niet van proeven ;) De ketchup maakt je eieren wat rozig én zoeter: zalig! Misschien is dat ook wel een opwijking...

Laat me weten wat je er van denkt als je het probeert. Heb jij zelf ook van die 'recepten'? Ik hoor ze graag!
 
 
 
The idea is to die young as late as possible.
-Ahley Montagu- 



Ik wens jullie mooie weken en tot ergens in augustus of ondertussen op Instagram,
Els
 
 

Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!   
 
 
 

2 opmerkingen:

  1. Jammer Els dat het nu tegenviel, want je liet ons altijd meegenieten van mooie dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeps, ik heb al een uitje naar daar gepland ergens de komende weken. bedankt voor de waarschuwing!

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!