donderdag 15 juli 2021

Klein Elske

Marjolein en de troetelbeertjes

Toen ik klein was was ik helemaal into 'plakboeken'. Jullie ook? Ja, ik had toen ook al opwijkingen ;) 
 
Ik had er verschillende, mijn favoriete album was dat van de Troetelbeertjes. Daar had ik extra mijn best voor gedaan: ik had alle plaatjes én ik had ze zo recht mogelijk ingekleefd. Ik keek er uren en uren in, ik kende elk prentje vanbuiten. Jammer genoeg heb ik dat album niet meer, mijn moeder was nogal opruimerig ingesteld :( Ik had er ook eentje van WWF maar dat kon niet aan de Troetelbeertjes tippen. 
 
Jaren gekleden kwam ik precies zo een album tegen op de rommelmarkt maar ik kocht het niet. Daar heb ik nu spijt van. Maar op dat moment voerden verdriet en boosheid de boventoon... 
Ach, wie weet kom ik er nog wel eens eentje tegen, dan koop ik het zeker en vast!
 
Iets anders waar ik fan van was: Marjolein Bastin. Zij stond wekelijks bij ons in de Libelle (de Belgische). Ik denk dat ze nog steeds in die van Nederland staat maar uit die van ons is ze verdwenen. Haar kom ik ook vaak tegen op de rommelmarkt en die boeken heb ik wel telkens gekocht. Ik heb zelfs een heus Plaatjesalbum van haar!
 
Slechte foto wegens slecht weer :)
 
Het Vogelalbum is geweldig! Ik smul van woord (Frans Buissink) en beeld! Ik lees het op toilet. Ja, ik heb altijd een boek naast de wcpot liggen. Altijd aan het lezen, ook een afwijking :) De persoon die dat album inkleefde heeft ook erg zijn/haar best gedaan, waarvoor dank!
 
Kopen jullie soms iets op een rommelmarkt dat jullie als kind al hadden (of toen graag wilden hebben maar niet kregen)?  

Aangezien het opnieuw regenweer is blijf ik binnen om te lezen. Ik heb net het ontroerende Strijd en metafmorfose van een vrouw uit en begin aan de indrukwekkende klepper De Naturalis Historia. 
 
 
The brokenhearted are indeed the bravest among us - they dared to love, they dared to forgive. 
-Brené Brown-
 
Lees ze,
Els
 
 
Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!   

 
 

5 opmerkingen:

  1. Ja Els, Marjolein Bastin staat nog steeds elke week in de Libelle met haar mooie tekeningen. Echt genieten voor jou, nu je toch de albums op de rommelmarkt hebt kunnen kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja Els ik ben ook wel fan van Marjolein Bastin. Ik heb jaren de libelles verknipt om de platen te bewaren, dat deed ik ook met jan jans en de kinderen. Tja leuk om iets van vroeger te verzamelen.
    En van mijn jeugdboeken kan ik echt geen afstand doen. maar ook de oudjes van van de Hulst verzamel ik nog. Ik ga niet te vaak naar de kringloop want dan.......... loopt het uit de hand

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja ik koop nog wel eens een boek van vroeger in de kringloop. Of ik neem een oude bekende mee uit een minibieb. Maar ik leg ze ook weer terug. Behalve oude meisjesboeken, die niet natuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik had een plaatjesboek van Liefde is... En ik herken het: kocht laatst een Tiels Flipje op Marktplaats, maar het effect was toch niet wat ik dacht...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is altijd wel heel leuk, als je iets tegenkomt waar je bijzondere herinneringen aan hebt! Ik koop het niet altijd, maar als je hart ervan gaat huppelen, dan moet je het zeker doen! Ik hoop dat je dat album nog eens tegenkomt, van de troetelbeertjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!